آیا بازیهای فضای ابری موجب تغییر اوضاع آب و هوایی می‌شوند؟

0
738

گاهی اوقات این سوال به ذهن ما خطور خواهد کرد که آیا امور بزرگ در زمینه فناوری و بازی روی فضای ابری‌، می تواند موجب تغییرات آب و هوایی شود؟

به گزارش کالاسودا و به نقل از ونچربیت شاید به ذهن کمتر کسی برسد که صنعت گیم هم می‌تواند موجب آلودگی محیط زیست و تغییرات آب و هوایی شود.

مراکز داده ای یخ‌های قطبی را ذوب می‌کند؟

 مراکز داده ای و ابزار فنی که به آنها متصل است در چشم اندازی بزرگتر، موجب نگرانی است. سافت بانک و Arm پیش بینی کرده اند که اینترنت اشیا، دستگاه‌های روزمره هوشمند و متصل، تا  سال 2035 می توانند به بیش از یک تریلیون واحد برسد. تا امروز ، مشتریان Arm از 150 میلیارد پردازنده تقاضا کرده اند. این موارد به مراکز داده بیشتر  شبکه‌های 5G یا سایر اتصالات اینترنتی وصل می شوند.

برخی از موارد مربوط به مصرف انرژی بازی های استریم نیز در فضای ابری موجب نگرانی هایی شده است. به تازگی دریافتند که جریان بازی‌هایی استریم که سطح بالای  انرژی 100 مگابایت بر  ثانیه استفاده می‌کند می‌تواند نگران کننده باشد.

بر این اساس اگر بازی ای مانند Red Dead Redemption 2 (با بیش از 100 ساعت گیم پلی) بازی کنید، این میزان استفاده می تواند به مراکز داده ای ابری فشار وارد کند. با بالا رفتن مصرف برق، میزان آلودگی محیطی که می ‌تواند بر محیط زیست اثر بگذارد نیز بیشتر می‌شود.

نظرات مخالف

با این وجود سیمون سگارس، مدیر عامل ARM اعتقاد دارد که استقرار اینترنت اشیا و پردازش اطلاعات هوش مصنوعی حتی می تواند به مسائل حول تغییرات آب و هوایی کمک‌های زیادی کند. مطمئنا اینترنت اشیا منابع انرژی را مصرف می‌کند، اما امور زندگی را کارآمد تر می‌کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها