آیا مایکروسافت همچنان عرضه چند کنسول را در نسل بعدی در‌دستور کار قرار می‌دهد؟

0
194

حتما شایعه‌های مختلفی که در گذشته پیرامون کنسول‌ یا کنسول‌های نسل بعدی شرکت مایکروسافت در رسانه‌ها پخش شد را شنیده‌اید. این شایعات مبنی بر این بودند که مایکروسافت قصد عرضه دو کنسول مختلف در نسل آینده را دارد اما آیا این برنامه هم‌‌اکنون نیز در دستور کار مایکروسافت و تیم ایکس‌باکس قرار دارد؟

پیش از این که هیچکدام از کنسول‌های پلی‌استیشن 5 یا ایکس‌باکس اسکارلت (Project Scarlett) تایید شوند و بدانیم که رسما در حال ورود به نسل بعدی کنسول ها هستیم، شایعات بسیاری پیرامون این کنسول‌ها، مخصوصا کنسول نسل بعدی شرکت مایکروسافت شنیده می‌شد. شایعه‌های منتشر شده که مدتی در رسانه‌ها، سر و صدای زیادی نیز به پا کرده بودند، ادعا می‌کردند که شرکت مایکروسافت قصد دارد تا در نسل آینده کنسول‌ها، نه یک کنسول، بلکه دو کنسول کاملا متفاوت را راهی بازار کند. یکی از این کنسول ها، با نام رمز Anaconda شناخته می‌شود که سخت افزاری بسیار پیشرفته و قیمتی بیشتر دارد و یکی دیگر، Lockhart نام داشته و با ارایه یک سخت افزار سطح پایین تر، قیمت کمتری را نیز به خود اختصاص می‌داد. اما حالا که مایکروسافت در کنفرانس خبری خود در رویداد E3 2019 به صورت رسمی اعلام کرد که تنها قرار است یک کنسول، آن هم با نام رمز Project Scarlett عرضه شود، به این معنی است که خبری از دو مدل مختلف نخواهد بود؟

به تازگی گزارش یا شایعه‌ای منتشر شده که می‌گوید برنامه‌های شرکت مایکروسافت برای عرضه کنسول نسل بعدی خود تغییر کرده و این شرکت و تیم ایکس‌باکس دیگر قرار نیست دو کنسول متفاوت را عرضه کنند. این شایعه از طرف یک فرد نفوذی معتبر به نام Klobrille در رسانه‌ها پخش شده که در حساب رسمی توییتر خود از تغییر برنامه‌های مایکروسافت می‌گوید. شما می‌توانید توییت این شخص را در زیر مطالعه نمایید:

گزارش‌های بیشتر و بیشتری به گوش می‌رسد و لو می‌دهد که استراتژی مایکروسافت برای عرضه دو واحد کنسول در نسل بعدی فعلا متوقف شده و مایکروسافت ممکن است با همان یک واحد کنسول پا به نسل بعدی بگذارد. من در مورد این موضوع هیچ خبری ندارم، به غیر از این که می‌توانم تایید کنم که حدود 18 ماه پیش از عرضه کنسول نسل جدید، برنامه‌ها می‌تواند دستخوش تغییر شوند.

— Klobrille (@klobrille) June 19, 2019

توجه داشته باشید که اطلاعات منتشر شده تنها به صورت شایعه در نظر گرفته می‌شود و به صورت دقیق از برنامه مایکروسافت و تیم ایکس‌باکس، خبری نداریم. با تمام این تفاسیر، همیشه عرضه دو کنسول متفاوت آن هم در آغاز نسل، ایده بدی به نظر می‌رسد و بیشتر باعث سردرگمی و گیج شدن افراد و مصرف کنندگان عادی می‌شود. البته این امکان نیز وجود دارد که مایکروسافت در اواسط نسل، یک کنسول پیشرفته تر (مانند ایکس‌باکس وان ایکس در نسل کنونی) را عرضه کند و این کنسول همان Anaconda باشد اما فعلا به نظر می‌رسد که برنامه این شرکت برای ابتدای نسل، عرضه یک کنسول با نام رمز Project Scarlett باشد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها