آیا می توانم گوشی سرقتی را پیدا کنم؟

0
2047

کالاسودا_اگر گوشی شما سرقت شود، یافتنش چندان ساده نخواهد بود. بر این اساس بهتر است با برخی روش ها برای سریع تر پیدا کردن گوشی سرقتی آشنا شوید.

گوشی سرقتی را از سرچشمه پیدا کنید

یکی از ابتدایی ترین روش ها برای ردیابی گوشی سرقتی، بازگشت به سرچشمه و بررسی وضعیت گوشی سرقتی از طریق اپراتور است. اپراتورهای مخابراتی اغلب از روش هایی منحصر به فرد برای شناسایی و ردیابی گوشی ها استفاده می کنند.

این روش ها شامل چه مواردی می شوند؟

_بررسی شماره سریال گوشی

_ ارسال پیام کوتاه و  فعال سازی سرویس ردیابی گوشی

_فعال سازی سرویس ردیابی گوشی حتی تا  ۱۰ روز پس از دریافت شماره سریال.

برای فعال‌سازی سرویس ردیابی گوشی، می‌توان از کد دستوری *۱۰*۲۱۴۱*سریال گوشی#، برای غیرفعال‌سازی این سرویس از کد *۱۰*۲۱۴۲# و برای دریافت راهنما از کد *۱۰*۲۱۴۳# استفاده کرد. لازم به ذکر است فعال‌سازی این طرح برای مشترکان همراه اول رایگان است.

مراجعه به مرکز پلیس برای بررسی وضعیت گوشی سرقتی

شاید برای بسیاری از ما مراجعه به مرکز پلیس به هر دلیلی جذاب نباشد، اما ردیابی وضعیت گوشی سرقتی می تواند بهانه خوبی برای مراجعه به این مرکز باشد. البته فراموش نکنیم که بهتر است ابتدا سیم کارتمان را مسدود کنیم.

به طور معمول درخواست ردیابی از طریق سامانه پیامکی صرفا باید از طریق یک سیم‌کارت ایرانسل (به غیر از سیم‌کارت مورد درخواست ردیابی) صورت گیرد. سپس مراحل به این شکل پیش می روند:

_ثبت درخواست حدود  پنج روز طول می کشد

_ در صورت اقدام پیش از پنج روز، شماره موجود در گوشی مفقودی/مسروقه به عنوان سارق به مراجع قضایی اعلام می‌شود که موجب مردود شدن نتیجه ردیابی می شود

_پس از ثبت موفق شماره سریال گوشی این پیامک برای شما ارسال می‌شود: «درخواست شما ثبت شد. پاسخ ظرف ۴۸ ساعت از طریق پیامک ارسال خواهد شد.»

_اگر پاسخ مثبت بود پیامی در مورد نتیجه ردیابی شامل تاریخ ردیابی برای شما ارسال می‌شود

_در مرحله نهایی می‌توانید به مراجع قضایی مراجعه و برای دریافت دستور قضایی مربوط اقدام کنید

امیدواریم هرگز دچار این حواشی و مشکلات نشوید و مجبور به مطالعه مقاله چگونه گوشی سرقتی را ردیابی کنیم نباشید. با وجود  این امیدواریم در صورت وقوع هر حادثه ای از خواندن این مقاله لذت برده باشید.