اتمام همکاری گوگل و آی‌مکس در پروژه واقعیت مجازی سینمایی

0
427

کالاسودا – گوگل گزارشی را منتشر کرده نشان می دهد؛ همکاری‌اش با شرکت iMax برای ساخت دوربین سینمایی ۳۶۰ درجه به مراحل پایانی خود نزدیک شده است.

اولین مرکز آزمایشی واقعیت مجازی برای این همکاری سال آینده در مکان‌های مختلف در سراسر دنیا افتتاح خواهد شد. با این حال طبق نظر مسئولان شرکت آی مکس، دو مرکز از هفت مرکز کلی فعلا بسته هستند. با وجود این گزارش شده است که گوگل پس از این همکاری تصمیم به پایان دادن این مشارکت دارد، چرا که منابع نامشخص بیان کردند که شرکت اکنون تصمیم گرفته که روی پروژه های واقعیت افزوده کار کند و این پروژه سینمایی واقعیت مجازی یکی از اهداف این شرکت در سال گذشته (۲۰۱۷) بوده است. هنوز جزئیاتی از پایان یافتن این مشارکت به بیرون درز نیافته است.

پیش از این کلی بیور از مدیران ارشد گوگل که در بخش دوربین‌های واقعیت مجازی این شرکت کار می‌کند، در کنفرانس گوگل گفته بود که «آی‌مکس همه ‌جا به خاطر تصاویر سینمایی و کیفیت صدای فوق‌العاده‌اش شناخته می‌شود. ما خوشحالیم که می‌توانیم از دهه‌ها تجربه‌ آ‌نها در دوربین‌ها و محتوای خود استفاده و در پلتفرم خود جهش ایجاد کنیم.»

اگرچه دلایل از میان رفتن این مشارکت بسیار محدود ذکر شده، اما در گزارش اخیر آی مکس آمده است که این شرکت پرداخت نهایی خود را دریافت کرده و پیشنهاد حداقل توافق اولیه نیز بین دو شرکت به انجام رسیده است. علاوه بر این با وجود عدم تمایل هر دو طرف به ادامه سرمایه گذاری مشترک، ممکن است حتی پروژه به مراحل نهایی نیز نرسد.

آی مکس همچنین فعلا به طور کامل پروژه تئاترهای آزمایشی با سیستم واقعیت مجازی را رد نکرده است. در حالی که گوگل قطعا در تصمیمات خود تجدیدنظر می کند و تلاش خود را روی واقعیت افزوده قرار خواهد داد.

بازار تجربیات واقعیت مجازی و واقعیت افزوده داغ است و شرکت‌ها توانمندی خود را در این مسیرها افزایش می دهند. در میان سایر تحولات مرتبط با این فضا، سیستم اکولوس فیس بوک، تجربه هایی در سینمای تعاملی به انجام رسانده است.

آی ‌مکس برای علاقه مندان به دنیای فیلم و سرگرمی‌های دیجیتال کاملا شناخته شده است. این شرکت بزرگ سینمایی ابداع‌کننده‌ سالن‌های سینمایی آی‌مکس با نوعی قالب منحصر به فرد برای پخش فیلم است. از ویژگی‌های این قالب می‌توان به اندازه‌ بسیار بزرگ تصویر و وضوح بسیار زیاد اشاره کرد. پرده‌ سالن‌های سینمایی آی‌مکس بزرگ تر از پرده‌های معمولی هستند و در کل تماشای فیلم در این سالن‌ها تجربه‌ای متفاوت به تماشاگران ارائه می‌دهد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید