اتوبوس های برقی حمل و نقل شهری را تسخیر می کنند

0
917
اتوبوس های برقی حمل و نقل شهری را تسخیر می کنند|کالاسودا

اتوبوس های برقی حمل و نقل شهری را تسخیر می کنند|کالاسوداکالاسودا_گزارش موسسه پژوهشی بلومبرگ نشان می دهد تا سال ۲۰۲۵ تعداد اتوبوس های برقی جهان ۲ برابر شده و در نتیجه نیمی از اتوبوس های جهان برقی خواهند شد .

مدت هاست که فعالان محیط زیست در تلاشند تا طرح هایی را به تصویب برسانند که از طریق ان ها، وضعیت آلودگی هوا را به حداقل ممکن برسانند . اما یکی از مرسوم ترین طرح ها برای کاهش آلودگی را می توان طرح های مبتنی بر حذف سوخت های فسیلی دانست . اگر ساکن تهران و هر یک از شهرهای بزرگ ایران باشید، قطعا این روزها با معضل آلودگی هوا دست و پنجه نرم کرده اید .

اما بر اساس پژوهش های بلومبرگ،تا سال ۲۰۲۵  نیمی از اتوبوس های جهان برقی خواهد شد. پس می توان امیدوار بود ایران نیز جزو کشورهایی باشد که در این طرح مشارکت دارد . اما جالب است بدانید پکن که همواره جزو آلوده ترین شهرهای جهان است ، یکی از بزرگ ترین مدافعان و فعالان این طرح خواهد بود .تا جایی که چین اعلام کرده تا سال ۲۰۱۷ تعداد اتوبوس برقی های خود را به ۳۸۶ هزار رسانده و تا پایان ۲۰۲۵ این رقم ۳ برابر خواهد شد .

اما فارغ از چین ، آمریکا نیز جزو کشورهایی است ، که قصد دارد در حوزه اتوبوس های برقی سردمدار باشد . در کنار این ۲ نیز کشورهای اروپایی و به ویژه اعضای اتحادیه اروپا به مرور در حال افزودن اتوبوس های برقی به ناوگان خود هستند. در این میان برخی از منتقدان اتوبوس های برقی معتقدند افزایش نرخ استفاده از این اتوبوس ها ، منجر به افزایش فشار مالی بر شهرداری ها می شود .

این در حالیست که اگر نگاهی به آمارهای نگران کننده تولید مونوکسید کربن بیندازیم متوجه می شویم ، توجه به کاهش آلاینده ها تا چه حد در هزینه های بلندمدت حفظ شرایط پاک برای هوای شهرهای بزرگ تاثیر گذار است .