از سرگیری ثبت نام اینترنتی کارت سوخت

0
491
از سرگیری ثبت نام اینترنتی کارت سوخت

جا ماندگان  از شب گذشته می توانند در سامانه مربوط به این امر ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، فرآیند ثبت‌نام کارت سوخت المثنی از اواسط زمستان سال گذشته پس از اطلاعیه‌ای که توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی منتشر شد آغاز شد.

این فرآیند پس از مدتی به پایان رسید اما تعدادی نتوانستند برای دریافت کارت سوخت المثنی ثبت نام کنند.

اعتراض جاماندگان از این فرآیند به گوش شرکت پخش و پالایش رسید و این شرکت در گامی دیگر این سامانه را فعال کرده است.

مالکان خودرو و موتورسیکلت که به هر دلیلی کارت سوخت ندارند می‌توانند از ساعت ۲۴ شب گذشته (هشتم اردیبهشت ماه) با مراجعه به سایت www.mob.gov.ir، اپلیکیشن دولت همراه و یا کد دستوری #۴* به منظور دریافت کارت سوخت تقاضای خود را ثبت کنند.

متقاضیان توجه داشته باشند مراحل ثبت‌نام صرفاً غیر حضوری و از طریق سامانه دولت همراه انجام می‌شود.

هنوز استفاده از کارت سوخت قطعی و حتمی نشده اما طبق تلاش هایی که دولت برای سهمیه بندی بنزین دارد به نظر می رسد که استفاده از کارت سوخت اجباری شود.

طبق اخبار غیر رسمی اعلام شده، بنزین در خرداد 98 دو نرخی و سهمیه بندی می شود و در آن صورت استفاده از کارت سوخت برای خرید بنزین دولتی اجباری خواهد بود.

یادآور می شود، تا سال 1394 بنزین به صورت سهمیه بندی شده در اختیار کسانی که کارت سوخت داشتند قرار می گرفت اما با اجرای برجام و از دی ماه این سال، دسترسی بیشتر ایران به سوخت رقم خورد. در پی این رخداد، طبق اعلام وزارت نفت سهمیه بندی از میان رفت.

پس از آن کارت سوخت نیز ناکارآمد شد و مالکان خودرو و موتورسیکلت در زمینه داشتن این کارت جدیتی به خرج ندادند. همچنین اشخاصی که از آن زمان تا کنون وسیله نقلیه خریداری کرده اند از داشتن این کارت محروم شده اند.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها