تصمیم مایکروسافت برای حذف نکردن برنامه پینت از ویندوز

0
1114

کمپانی مایکروسایت در سال 2017 تصمیم گرفته بود که برنامه نقاشی (paint) را از لیست برنامه هایش حذف کند. اما حالا آنها در تصمیمشان تجدیدنظر کرده اند و بدین ترتیب اجازه خواهند داد تا برنامه پینت همچنان دراختیار صدها میلیون کاربرشان باشد.

بنابراین برنامه پینت در ویندوز 10 باقی خواهد ماند و این درحالی است که در دو سال اخیر مدیران مایکروسافت در صدد حذف این نرم افزار از لیست برنامه هایشان بودند. حالا مدیران اجرایی مایکروسافت در پاسخ به سوال کاربرانشان در شبکه های اجتماعی این خبر را تائید کرده اند.

در حال حاضر پینت ، همراه با برادرش، Paint 3D در نسخه های ویندوز ارائه می شود. Paint3D برنامه ای است که برای دوره رابطهای سه بعدی در واقعیت مجازی تهیه شده است.  حالا کمپانی مایکروسافت و شرکای تجاری اش خواهان آن هستند که جوانان آینده بتوانند با بهره گیری از محیط بی نهایت مجازی و بدون آنکه بخواهند ماوس را به کندی حرکت دهند، بتوانند به نقاشی کشیدن ادامه دهند.

برنامه پینت حذف نمی شود

حالا در ارتقای بعدی ویندوز 10 (1903)، نه فقط برنامه پینت حفظ شده، بلکه نام این برنامه از لیست برنامه هایی که قرار است حذف شوند نیز پاک شده است.

هنوز مشخص نیست که پینت تا چه زمانی به حیاتش ادامه خواهد داد و در پلت فرم ویندوز ارائه خواهد شد ولی حتی اگر این برنامه از لیست برنامه های مایکروسافت حذف شود، باز هم کاربران می توانند این برنامه را از فروشگاه رسمی نرم افزارهای این کمپانی دریافت کنند.

این خواسته و پافشاری کاربران ویندوز 10 بود که با تحت فشار گذاشتن کمپانی مایکروسافت، خواهان ادامه وجود برنامه پینت در کامپیوترهایشان شدند. این درحالی است که گزینه های متعددی برای جایگزینی پینت وجود دارد و بسیاری از کاربران دیگر از پینت استفاده نمی کنند. اما برنامه پینت حافظه خیلی کمی در کامپیوتر اشغال می کند و با وجودی که بودن این برنامه، به ویژه بعد از ارائه پینت 3D ضروری نیست، اما بودنش هم آسیبی به کسی نمی رساند.

نقش پینت در نوستالژی نسلهای قبل

پینت برنامه ای نمادین است که به نوعی سمبل رونق استفاده از کامپیوترهای شخصی در دهه های 80 و 90 به حساب می آید و به نوعی برای خیلی ها نوستالژیک است. پینت به نحوی در حافظه کامپیوتر لنگر انداخته و حذف این برنامه، به چشم بسیاری از کاربران قدیمی کامپیوترها، اشتباه بزرگی خواهد بود.

چندین نسل از انسانها بسیاری از مفاهیم پایه ای کامپیوتر را با پینت آموخته اند. قبل از ورود اینترنت به زندگی انسانها، برنامه پینت یکی از خلاقانه ترین شیوه ها برای وقت گذرانی بود تا بتوانیم مهارتهای مچ دستمان را به نمایش بگذاریم.

این برنامه از سال 1985 برروی کامپیوترهای ما وجود دارد. در ابتدا با ویندوز 1 ارائه شد و در آن زمان Paintbrush نام داشت. در ویندوز 95، یعنی یک دهه بعد، نام این برنامه به Microsoft Paint و یا MS Paint تغییر کرد.

درطول مدتها، پینت یکی از کاربردی ترین ابزارها بود و حتی کتابهایی درمورد این نرم افزار برای آموزش استفاده از آن نوشته می شد. در سالهای اخیر، پینت بیشتر تبدیل به یک برنامه نوستالژیک شده است. اما هنوز کاربران زیادی هستند که از آن استفاده های زیادی می کنند و تلاشهای همین کاربران مدیران مایکروسافت را متقاعد کرد که پینت را از لیست برنامه هایشان حذف نکنند.

 

https://www.lavanguardia.com/tecnologia/20190424/461836854094/paint-windows-10.html

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها