استراتژیهای حضور برند چینی اپو در بازار

0
363
استراتژیهای حضور برند چینی اپو در بازار|کالاسودا

نویسنده: هدی رضایی، کارشناس ارشد مدیریت اجرایی
استراتژیهای حضور برند چینی اپو در بازار|کالاسودااپو یکی از شرکتهای نوظهور چینی است که نه تنها در بازار چین بلکه در بازارهای کشورهای مختلف توانسته با موفقیت های بسیار و فروش خوبی مواجه شود. اما در پس این توسعه ها و موفقیت چه استراتژی هایی وجود داشته است؟ در ابتدا ضمن معرفی این شرکت، نگاهی به فعالیتهای اخیر آن نیز میکنیم.
 
نوآوری های برند اپو

Oppo-N1-camera-aa-3|کالاسوداطی 10 سال اخیر، oppo بر روی تولید گوش های دوربین دار تمرکز کرده است تا بتواند قواعد نوآوری را شکسته و مرزهای آن را جابجا کند. اپو جز معدود گوشی هایی است که روی دوربین سلفی خود بسیار کار کرده است و در بعضی مدلهای این برند، شاهد وجود دوربین جلوی 5 و 16 مگاپیکسلی هستیم. این برند همچنین اولین برندی است که دوربین های چرخشی را با ویژگی اولترا HD و زوم دوگانه 5 برابر معرفی کرد. سیستم زوم دوربین دوتایی این گوشی به شکل پریسکوپ ساخته شده و می‌تواند نور را از منشورهای مختلف عبور دهد و آن را به لنزهای تله‌ فتو گوشی منتقل می‌کند. این لنزها هم با زاویه ۹۰ در مقابل هم قرار گرفته‌اند و می‌توانند زوم 5x را به وجود بیاورند. مدل سری F این شرکت که در سال 2016 رونمایی شد، انقلابی در حوزه دوربین های سلفی صنعت گوشیهای هوشمند برپا کرد. این شرکت قبلا هم دوربین‌های عجیبی را روی گوشی‌های خودش قرار داده بود. مثلا گوشی Oppo N1  اولین محصول بازار به حساب می‌آید که با دوربین ۲۰۶ درجه ساخته شده بود.

فعالیتهای شرکت

از جمله فعالیتهای شرکت در دوران حیاتش میتوان به موارد زیر اشاره کرد. شرکت اپو در سال 2001 در چین ثبت شد و در سال 2004 کار خود را شروع کرد. محصولات عمده خط تولید این شرکت عبارتند از: ام پی ۳ پلیر، مدیا پلیرهای قابل حمل، ال‌سی‌دی تلویزیون‌ها، کتاب خوان‌های الکترونیکی، پخش کننده دی‌وی‌دی و اسمارت فون‌ها. اولین MP4 Player ساخت این برند در سال 2006 عرضه شد و در سال 2008 وارد بازار ساخت موبایلهای هوشمند شد.

کسب و کاری فراتر از مرزها

oppo|کالاسودااولین گوشی که توسط این شرکت طراحی شد در سال 2011 به نام find Me عرضه شد و گوشی بعد از ان در سال 2012 نیز نام Finder, Find3 را گرفت. این نامگذاری در سالهای بعد نیز ادامه داشت و گوشی های find 5، find 7، find 7a نیز عرضه شد. از دیگر گوشی های این شرکت میتوان به سری N و سری R نام برد. اپو در سال 2010 بازار خود را توسعه داد و تجارت خود را فراتر از مرزهای چین برد و شعبه ای در تایلند ایجاد کرد. اکنون این برند 21 شعبه در سراسر نقاط جهان دارد و همچنان در توسعه این بازارهاست و در کشور ما نیز وجود دارد. این گوشی در استرالیا نیز فعالیتهای تبلیغاتی زیادی انجام میدهد و فروشگاه های برند خود را در این کشور بازگشایی کرده است و در نظر دارد همان فعالیتهایی را که در هند و اندونزی انجام میدهد، در انجا نیز انجام دهد. مایکل تران، مدیر بازاریابی اپو در این خصوص میگوید: شرکت ما با شرکتهای حمل و نقل بزرگ استرالیا مذاکراتی را انجام دادیم و پاسخ آنها به همکاری با ما مثبت بود. در حال حاضر یک مرکز خدماتی از این شرکت در استرالیا وجود دارد که 16 کارمند دارد و در پی توسعه تیم برای آن هستیم.

 

استراتژی های مدیریتی

این شرکت علیرغم بودجه بازاریابی نسبتا کم، توانسته با ویژگی های جذابی که در گوشی های خود طراحی میکند، مشتریان زیادی را به خود جذب کند. قیمتهای معقول و منطقی نیز در این استقبال بی تاثیر نبوده است. هدف اپو ایجاد ارتباط نزدیک با کاربران و ارائه اپدیت و ویژگی های بعدی بر یک مبنای منظم و بر اساس فیدبکهایی است که از کاربران دریافت میکنند، است. علاوه بر اینها اپو نشان داده است که از تجربه چیزهای جدید و ناشناخته هراس ندارد و علاقه مند به ایجاد و اضافه کردن سخت افزارهای جدید به گوشی های خود است.

فیدبک سازنده مشتریان

oppo-company|کالاسودامدیر شرکت در مورد اهمیت بازخوردهای مشتریان در استراتژی شرکت میگوید: مشتریان ما هسته اصلی کسب و کار ما هستند و راضی کردن آنها شرط اولیه حضور ما در بازار است. محصولات اپو با نیازهای مشتریان طراحی میشود و فیدبک انها نقش مهمی در توسعه نرم افزاری و سخت افزاری گوشی های ما دارد. ما بر اساس همین فیدبک ها، چرخه انتشار اپدیتهایمان را سرعت بخشیده ایم. به همین منظور این شرکت استراتژی انتشار توسعه سریع محصول را جز استراتژی مدیریتی مهم شرکت در سر لیست برنامه هایش قرار داده است.

بخش های مختلف تحقیق و توسعه، طراح محصول، تولید، بازاریابی و فروش در کنار یکدیگر هماهنگی خوبی را برای توسعه محصولی بی نقص ایجاد کردند. یکی از استراتژی های کلیدی این شرکت ایجاد اتحاد طولانی مدت با شرکای بین المللی و تاثیرگذار بازار همانند کوالکام برای بهره مندی از اخرین نواوری انها در استفاده از گوشی های خود است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها