برنده جنگ میان استریم های موسیقی چه کسی است؟

0
521
برنده جنگ میان استریم های موسیقی چه کسی است؟

اپل و اسپاتیفای دو پخش کننده بزرگ موسیقی در استریم های آنلاین هستند که رقابت زیادی میان آنها وجود دارد. این دو شرکت با کاربران میلیونی خود در صدد هستند تا بازار را به سمت خود بکشانند. اما باید دید که کدام کمپانی از این جنگ سربلند بیرون خواهد آمد.

اقدامات اپل در حوزه استریم اش چه بود؟

اوایل سال جاری که مدیر اپل، تیم کوک اعلام کرد که اپلیکیشن استریم این شرکت یعنی Apple Music بسش از 50 میلیون مشترک پرداختی و رایگان دارد که آمار جالب توجهی است. امسال این شرکت کمپانی Shazam را که یکی از شناخته شده ترین اپلیکیشن های موسیقی در دنیاست از آن خود کرد. همچنین شرکت تحلیل موسیقی دیگری به نام Asaii را خرید که به روند بهتر شدن پلی لیست هایش کمک کند. علاوه بر تمام این موارد، این شرکت فروش اسپیکرهای هوشمند هوم پاد خود را نیز به خوبی پیش رانده است.

همچنین اپل علاقه خود را به خرید سهام شرکت iHeartMedia نیز نشان داده است که به گفته فایننشال تایمز بزرگ ترین شرکت رادویی در آمریکاست. البته هنوز مشخص نیست که آیا این قرارداد منعقد شده است یا خیر. اما آنچه که مشخص است این است که با نهایی شدن این همکاری، اپل به حجم زیادی از محتوای حوزه موسیقی و رادیو دسترسی خواهد داشت.اقدامات اپل در حوزه استریم اش چه بود؟

اما در آن سوی میدان، اسپاتیفای چه کارهایی انجام داده است؟

یکی از برجسته ترین اقداماتی که اسپاتیفای برای معرفی محصولش به کار برده، به همکاری با دستگاه پخش روکو بر می گردد که اپلیکیشن خود را برای این دستگاه ارائه کرد. همچنین اسپاتیفای برای ساعت های هوشمند نیز اپلیکیشن اختصاصی خود را طراحی کرد و ابزارهای خود را در حوزه پادکست ها نیز گسترش داد. این شرکت از آمار بالای مشترکین خود نیز پرده برداشت. این شرکت اعلام کرده بود که اکنون 87 میلیون مشترک دارد که نسبت به آمار 83 میلیونی در ماه جولای رشد خوبی داشته است. در ضمن این تنها تعداد مشترکین پرداختی این شرکت است و آمار کاربران رایگان لحاظ نشده است.

برنده رقابت کیست؟

همچنین گفته می شود اسپاتیفای برای جذب شرکت های موزیک در نرخ پایین تر به دنبال اختصاصی کردن بعضی از جدیدترین آثار انتشار یافته توسط هنرمندان فقط برای کاربرانی است که ماهیانه پول پرداخت می کنند. بنابراین هر دوی این شرکت ها برای پیشرو بودن در بازار استریم های موسیقی اقدامات جالبی انجام می دهند و باید دید در نهایت کدام یک از این دو شرکت برنده این کارزار خواهند بود. شما از کدامیک از این اپلیکیشن ها برای گوش دادن به موسیقی و پادکست استفاده می کنید. آیا از آن راضی هستید؟برنده جنگ میان استریم های موسیقی چه کسی است؟

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها