آموزش اضافه کردن Hibernate در منوی استارت ویندوز 10

0
370
آموزش اضافه کردن Hibernate در منوی استارت ویندوز10

استفاده از Hibernate در ویندوز بسیار کاربردی است، اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که پس از اتمام کار خود لپ تاپ خود را می بندید و پس از مدتی به سراغ آن می روید، از این رویه اطلاع دارید که در این روش که Sleep نام دارد، در هنگام روشن کردن لپ تاپ تمام برنامه های شما در همان حالت قبلی اجرا می شوند، البته در این روش کمی از شارژ باتری شما کاهش پیدا می کند و در ادامه قصد داریم روشی دیگر را مرور کنیم.

پیشنهاد می کنیم اگر مدت زیادی قصد دارید از دستگاه خود استفاده نکنید و به پریز برق یا شارژر برای شارژ کرد لپ تاپ خود دسترسی ندارید می توانید از Hibernate استفاده کنید و با خیال راحت به ادامه فعالیت های خود بپردازید.

ویندوز 10 حالت اسلیپ را به طور پیش فرض فعال می کند، اما هایبرنت در گزینه های پاور در منوی ویندوز 10 قرار نگرفته است، از این رو باید برخی از تنظیمات را تغییر دهید تا بتوانید به این ویژگی دسترسی پیدا کنید.

استفاده از Hibernate در ویندوز بسیار کاربردی است

افزودن هایبرنت در ویندوز 10

برای اضافه کردن خواب زمستانی یا همان قابلیت هایبرنت باید وارد بخش Power Options ویندوز خود شوید، برای دسترسی به این بخش می توانید روی آیکون باتری در گوشه سمت راست پایین کلیک راست کرده و گزینه های Power را انتخاب کنید. روش دیگر نیز جستجوی Control panel در بخش سرچ بار است.

وارد بخش Power Options

روی گزینه Hardware and Sound کلیک کرده و سپس گزینه Power Options را فعال کنید.

روی گزینه Hardware and Sound کلیک کرده و سپس گزینه Power Options را فعال کنید.

روی گزینه Choose what closing the lid does کلیک کنید.

روی گزینه Choose what closing the lid does کلیک کنید.

اگر گزینه هایبرنت را در منوی ویندوز در بخش پاور مشاهده نمی کنید گزینه Change settings that are currently unavailable را در بالای این بخش پیدا کرده و وارد آن شوید.

Change settings that are currently unavailable

روی گزینه Hibernate که در منوی پاور ویندوز نمایش داده می شود کلیک کنید.

ویندوز 10 قابلیتی را در اختیار شما قرار می دهد که پس از بستن در لپ تاپ ویندوز شما به حالت خواب زمستانی رود. می توانید از تنظیمات ویندوز 10 استفاده کنید و گزینه whenever you close the lid را پیدا کرده و در منوی کشویی که در اختیار شما قرار می گیرد گزینه مورد نظر را انتخاب کنید تا پس از بستن لپ تاپ ویندوز شما در حالت هاییرنت قرار گیرد.

پس از اتمام کار گزینه Save changes را انتخاب کنید.

در انتها نیز یک موضوع را یاد آورد می شویم و آن نیز تفاوت بسیار کم میان هایبرنت و اسلیپ است. در هر دو حالت صفحه نمایش خاموش می شود اما یک تفاوت وجود دارد. در حالت اسلیپ رم همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد اما در حالت هایبرنت فعالیت رم نیز قطع می شود و رایانه از برق استفاده نمی کند. در حالی که فایل ها و برنامه های شما با استفاده از نسخه پشتیبان در دسترس شما قرار می گیرد.

پس از اتمام کار گزینه Save changes را انتخاب کنید.

در این بخش لپ تاپ را مثال زدیم اما این ویژگی های در کامپیوتر های رومیزی نیز مورد استفاده قرار می گیرند و شما می توانید در بخش پاور گزینه های اسلیپ یا هایپرنت را مشاهده کنید و در صورت نیاز از آن ها استفاده کنید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها