ورود پر قدرت هوآوی به دنیای اسپیکرهای هوشمند

0
700

کالاسودا – اسپیکرهوشمند جدید هواوی به نام AI Cube در نمایشگاه IFA 2018 معرفی شد. این اسپیکر مجهز به دستیار صوتی الکسا و روتر 4G است.

آیا دنیا به یک اسپیکر هوشمند دیگر نیاز دارد؟ احتمالا خیر، اما اسپیکر هوآوی که روز گذشته در نمایشگاه IFa در برلین رونمایی شد، چیزهای متفاوتی برای عرضه دارد. این اسپیکر هوشمند که مجهز به دستیار صوتی الکسا است از روتر 4G با سرعت دو برابر پشتیبانی می کند و این به این معنی است که متخصصین هواوی تمام تلاش خود را ساخت یک وسیله ارتباطی حرفه ای به انجام رسانده اند. برای استفاده از فناوری 4G، کاربران تنها نیاز به یک سیم کارت LTE و قرار دادن آن در اسپیکر دارند.

طراحی و ویژگی های محصول

طراحی این اسپیکر هوشمندانه به نظر می رسد، این اسپیکر دارای یک بدنه بلند با مجموعه ای دکمه های کنترل کننده در بالای صفحه است که بسیار چشم نواز است. اما هواوی برنده جایزه اصالت برای این محصول نشد ( چرا که انتظار میرفت به دلیل نام آن که برگرفته از مکعب است، با اسپیکری مکعب شکل مواجه شویم، اما طراحی این اسپیکر بیشتر مشابه به سیلندر است. در نگاه اول اسپیکر هواوی را همچون مدل طویل شده گوگل هوم می بینیم.

همچنین این محصول چندان سبکی نیست و دارای وزن 900 گرم و طول 218 میلی متری است و دارای میکروفون برای صدای ورودی و خروجی و اسپیکر منفرد 15 واتی است. همچنین این اسپیکر از شبکه‌ LTE Cat.6 با حداکثر سرعت ۳۰۰ مگابایت بر ثانیه و وای ‌فای دو بانده ‌پشتیبانی می‌ کند. این اسپیکر در کنار این ‌ها به‌ چهار عدد میکروفون با توانایی تشخیص صدا از راه دور، مجهز شده است.

هواوی برخی از قابلیت ‌های محصول جدید خود را هم مشخص کرده است که از جمله آنها می‌ توان به حفره صدای 400 میلی‌ متری در کنار دیافراگم آلومینیومی اشاره کرد. ظاهرا این ترکیب، تولید صدایی شفاف را فراهم می‌کند. به این مورد باید بهره‌گیری از فناوری صوتی اختصاصی هواوی یعنی Huawei Histen را هم اضافه کرد تا قابلیت‌ هایی همچون اکولایزر فاز خطی، بیس مجازی، تشخیص صدا از فاصله دور و موارد متعدد دیگر در انتظار کاربران باشد.

هواوی قصد دارد با اسپیکر AI Cube که به‌ صورت رسمی وارد تجارت اسپیکرهای هوشمند شود. اسپیکر Huawei AI Cube باید با محصولاتی نظیر هوم‌ پاد اپل، اسپیکرهای اکو آمازون، گوگل هوم، اسمارت‌ دیسپلی لنوو و بیکسبی سامسونگ رقابت کند و باید دید زمان عرضه دقیق این محصول به بازار چه زمانی است و هواوی چه قیمتی را  برای اسپیکر جدید خود در نظر گرفته است.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید