اسپیکر هوشمند لنوو وارد کارزار رقابت با اسپیکرهای هوشمند شد

0
702

کالاسودا – طبق خبرهای رسیده، به نظر میرسد که اسپیکر هوشمند لنوو در واقع پاسخی واضح به دیگر رقبای خود همانند آمازون اکو است.

نمایشگر هوشمند یا Smart display در واقع یک اسپیکر هوشمند ساخت شرکت لنوو است که در آن از دستیار صوتی گوگل اسیستنت به جای الکسای آمازون استفاده شده و دارای یک صفحه نمایشی لمسی است.

اختلاف قیمت با دیگر اسپیکرها

لنوو برای این اسپیکر، نمایشگر ۸ اینچی و قیمت ۲۵۰ دلار برای نسخه ۱۰ اینچی قیمت ۲۵۰ دلار را پیشنهاد کرده است. اکنون سوالی که مطرح می شود این است که گوگل هوم که دارای ۱۳۰ دلار قیمت است و اختلاف قیمت ۷۰ دلاری با این اسپیکر دارد، آیا صفحه نمایش لمسی اسپیکر لنوو ارزش ۷۰ تا ۱۲۰ دلار را دارد؟

ممکن است این اختلاف قیمت به ارزش اطلاعاتی که بر روی صفحه نمایش وجود دارد، برگردد. یک صفحه نمایش فضایی ایده آل  برای انتقال مفاهیمی است که به صورت کلامی قابل انتقال نیست، اما وجود آن برای همه افراد نیز ضروری نیست. این میتواند شامل اطلاعات بورس و سهام باشد. شاید بیشتر کاربران در خصوص این قضیه اتفاق نظر داشته باشند که اکو شو آمازون بیشتر کاربردی است تا زیبا. بنابراین طراحی آن کمتر چشم نواز است، اما این بدین معنی نیست که ویژگی های خوب دیگرش را زیر سوال ببرد.

تناسب با دیگر لوازم خانه

این نمایشگر هوشمند در مقایسه با امازون اکو شو، دارای یک طراحی جذاب است که آن را با هر ابزار و وسیله ای در خانه و آشپزخانه و اتاق خواب هماهنگ میکند. مدل ۸ اینچی آن دارای یک قاب سفید در اطراف صفحه نمایش و بدنه خاکستری در پشت دستگاه است. در دستگاه ۱۰ اینچی، قاب دور دستگاه نیز سفید است، اما بدنه پشتی از جنس چوب بامبو است.

اسمارت دیسپلی یا نمایشگر هوشمند لنوو در حالت افقی خود امکان برقراری تماس های ویدئویی با استفاده از Duo و  Google’s FaceTime clone را می دهد. در ضمن این اسپیکر برای حالت افقی طراحی شده، پس در نظر داشته باشید که با عمودی کردنش نمی توانید آن را به کار بیاندازید.

ابعاد و اندازه ها

نمایشگر دستگاه کوچکتر دارای رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ با کیفیت HD است و رزولوشن کامل آن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل است. نمایشگر دیگر دارای اسکرین IPS 10 اینچی است که کیفیت روشن تری دارد و دارای زاویه دید گستری است. این کاملا قابل مقایسه با یک صفحه نمایش دلخواه و مناسب است.

نمایشگر ده اینچی با اسپیکر واحد ۲ اینچی ۱۰ واتی با میکروفون دوگانه عرضه می شود. در قسمت پایین این نمایشگر هوشمند یک کلید کم و زیاد کردن صدا، یک دکمه بی صدا کردن به صورت فیزیکی، و یک شاتر دوربین به صورت فیزیکی برای دوربین ۵ مگاپیکسلی این دستگاه وجود دارد.

هماهنگی با دستیار صوتی گوگل

اگر عادت به استفاده از اسپیکرهای هوشمند گوگل اسیستنت و یا گوگل هوم هستند، این توانایی ها برای دستگاه هوشمند لنوو نیز کاملا تعبیه شده است. در واقع هر کاری که می توانید با گوگل هوم انجام دهید در اسمارت دیسپلی نیز قابل انجام دادن است. گوگل اسیستنت به شما کمک می کند که در مورد آب و هوا، موسیقی و مواردی از این دست سوال بپرسید یا کنترل دستگاه های هوشمند خود را به دست گرفته، آلارم ها را تنظیم کنید، تماس تلفنی برقرار کنید و جستجوی اینترنتی انجام دهید. اکنون تمام این کارها را با استفاده از اسپیکر هوشمند لنوو نیز می توانید انجام دهید.

صفحه نمایش گران قیمت

ارزش این اسپیکر هوشمند به صفحه نمایش گران آن است. صفحه لمسی آن یکی از ویژگی ها و مزیتهای این اسپیکر محسوب می شود. به یاد داشته باشید که این دستگاه یک تبلت نیست، بلکه با فرمان های کوتاه و واضح نیز کار می کند. در حالت استندبای صفحه نمایش قادر است که مواردی نظیر زمان و آب و هوا را نشان دهد و  با ضربه زدن به آن می تواند در مورد پیش بینی وضعیت آب و هوا مواردی را بیان کند. با اسکرول کردن آن به چپ و راست می توان به ویژگی هایی چون موسیقی دست یافت. با بالا و پایین کشیدن صفحه نیز به میزان روشنایی دلخواه دست یافته و همچنین می توان به کم و زیاد کردن حجم صدا و بردن به حالت Do not Disturb نیز از این طریق دسترسی داشت.

میکروفونها اماده دریافت فرمان

میکروفون ۲ در ۲ این دستگاه به درستی کار می کند. اسمارت دیسپلی قادر است فرمان هایی چون Hey google … و سپس درخواست دادن به آن را اجرا کند، برای مثال صدای یک موسیقی را بالا ببرد یا آن را قطع کند. همچنین آن می توانید در ساعتی که می خواهید شما را از خواب بیدار کند یا وظیفه ای را توسط ریمایندر به شما یادآور شود.

کار با کنترل های صوتی در این اسپیکر زمانی که دستتان بند است، بسیار راحت است. اما اگر میخواهید از اطلاعات بصری که این اسپیکر هوشمند در اختیار شما می گذارد استفاده کنید نیز بهتر است کنار نمایشگر باشید. به عنوان مثال نقشه های گوگل در این اسپیکر بسیار عالی کار می کنند. صفحه اصلی گوگل می تواند به شما بگوید که چه مدت طول میکشد تا از جایی به جای دیگر بروید و حتی می توانید مسیر کلی و تمام اطلاعات اضافی را همانند رستورانها و کافه ها و …. را همراه با این نقشه دریافت کنید.

تماشای ویدئو و عکس

در نهایت اینکه صفحه نمایش این اسپیکر بهترین گزینه برای تماشای فیلم و ویدئوهای یوتیوب است. حتی میتوانید با فرمان دادن به آن دستور العمل های آشپزی را نیز دریافت و تماشا کنید. عکس ها را می توان با کمک اسپیکر هوشمند لنوو دسته بندی کرد و از او بخواهید که عکس تصویری از آلبومی خاص را نشان دهد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید