استفاده های تبلیغاتی یاهو و AOL از اسکن ایمیلها

0
453

کالاسودا – اگر از کاربران ایمیل یاهو یا AOL هستید، تبلیغاتچی‌ها می توانند یک تصویر مناسب از آنچه هستید به شما نشان دهند، چرا که یاهو و AOL ایمیل شما را اسکن می کنند. این شرکت از این اطلاعات برای کشف محصولات و خدماتی که کاربران از آنها استفاده میکنند، مورد بهره برداری قرار می دهد. این جستجو و بررسی آنقدر گسترده می شود تا زمینه های مشترک همه ایمیل ها پیدا شود.
به گفته وال استریت ژورنال، شرکت Oath که یک شرکت فرعی ورایزون و مالک هر دو ایمیل است، از این سرویس برای استفاده های تبلیغاتی و تحلیل بیش از ۲۰۰ میلیون ایمیل در یاهو میل و غنی سازی اطلاعات کاربران استفاده کرد.

مسئله ای به نام امنیت

استفاده از داده های به دست آمده از طریق ایمیل های کاربران برای تبلیغات چیز جدیدی نیست. اسکن ایمیل ها پیش از این گوگل نیز انجام می شد و اطلاعاتی که از کاربران جی میل به دست می آمد در تبلیغات هدفمند در این سرویس مورد استفاده قرار می گرفت. گوگل بعد از سال‌ها انتقادات گسترده، سال گذشته به بررسی ایمیل‌ها برای اهداف تبلیغاتی پایان داد.
یاهو نیز بیش از یک دهه از این روش استفاده کرده است، خیلی پیش از اینکه ورایزون را تصاحب کند. در همین حین مایکروسافت هم اعلام کرده که به هیچ عنوان از محتوای ایمیل‌ها برای تبلیغات هدف‌مند استفاده نمی‌کند. اپل هم هیچوقت چنین کاری را انجام نداده است. به همین خاطر به نظر می‌رسد تنها شرکت بزرگی که همچنان این کار را ادامه می‌دهد، شرکت Oath است.
این غول اینترنتی برای اینکه تبلیغات دقیق‌تری را به کاربران ارائه کند، دست به انجام چنین کاری می ‌زند. با توجه به نگرانی ‌های مربوط به نقض حریم خصوصی، شرکت‌های بزرگ از انجام این کار دست کشیده ‌اند اما شرکت Oath همچنان این کار را انجام می‌دهد.
اپراتور بزرگ آمریکایی ورایزن با نهایی کردن خرید یاهو، این شرکت را به همراه AOL به عنوان زیر مجموعه دیگری از خود ترکیب کرده و شرکت جدیدی با نام Oath تاسیس کرد. پس از اینکه ورایزون در سال ۲۰۱۵، شرکت AOL و پس از آن یاهو را در سال ۲۰۱۷ تحت تسخیر خود درآورد، تحت مالکیت سازمانی به نام Oath به آنها جان بخشید. البته برند Yahoo یا AOL به‌طور کلی از میان نرفته اما در زیر چتری به نام Oath قرار گرفته اند. این سازمان همچنین دارای زیرشاخه های دیگری همچون سایت های انگجت، تامبلر و تک کرانچ و هافینگتون پست است که اکثرا در کار تولید محتوا هستند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید