افزایش ۲ برابری نفوذ شبکه ملی اطلاعات

0
187

نفوذ شبکه ملی اطلاعات ۲ برابر رشد داشت.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، شبکه ملی اطلاعات توانسته اخیرا رشد ۲ برابری داشته باشد و طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضریب نفوذ شبکه ملی اطلاعات از ۳۶ درصد به ۷۸ درصد رسیده است.

در این باره، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده که حدود ۳۱ هزار روستا از ۴۲ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور طی پنج سال گذشته توسعه شبکه داشته و به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

پیش از این نیز اعلام شده بود که 17 هزار کسب و کار خانگی محصولات خود را از طریق شبکه ملی اطلاعات و از طریق یک استارت آپ به نام «باسلام» عرضه می‌کنند.

شبکه ملی اطلاعات چیست؟

شبکه ملی اطلاعات یا همان اینترنت داخلی به عنوان زیرساخت ارتباطی فضای مجازی کشور یکی از مهمترین پروژه‌های ملی در عرصه فضای مجازی محسوب می‌شود که تحقق آن بنا بر رویکردهای جهانی و ضرورت‌های ملی، مانند ارائه خدمات زیرساختی پیشرفته و مطابق با نیازهای کشور، بهره‌مندی از مزایای اقتصادی، صیانت از فرهنگ ایرانی – اسلامی و حفاظت از اطلاعات و ارتباطات کاربران در برابر تهدیدات امنیتی و حریم خصوصی، الزام شده است.

سندی تحت عنوان «ضرورت تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات» در سوم دی ماه سال ۹۲ در شورای عالی فضای مجازی تصویب و به وزارت ارتباطات به عنوان مجری شبکه ملی اطلاعات ابلاغ شد. در این سند بر ایجاد شبکه‌ای متشکل از زیرساخت‌های ارتباطی با مدیریت مستقل کاملاً داخلی، شبکه‌ای حفاظت شده نسبت به اینترنت و شبکه‌ای با امکان عرضه انواع محتوا و خدمات ارتباطی سراسری برای آحاد مردم با تضمین کیفیت، تاکید شده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها