انتقاد از افزایش قیمت ماسک و مواد ضد عفونی کننده در آمازون

0
555

«اد مارکی» Ed Markey عضو سنای آمریکا از کمپانی آمازون به دلیل افزایش قیمت مواد ضدعفونی کننده دست و ماسک صورت در بحران کروناویروس انتقاد کرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از theverge، سناتور اد مارکی می‌خواهد که آمازون در مورد افزایش قیمت این محصولات در پلتفرم خود پاسخگو باشد.

سناتور آمریكایی اد ماركی  از آمازون به دلیل رویکرد نامناسب در برخورد با فروشنده‌های شخص ثالثی که محصولات مورد نیاز را به قیمت‌های بیشتری عرضه می‌کنند؛ انتقاد کرد. وی روز چهارشنبه در ایمیل جدیدی به مدیر اجرایی جف بزوس از او خواست تا شرایط را سرو سامان دهد. وی عمدتاً نگران عدم شفافیت در مورد چگونگی تعیین افزایش قیمت ناعادلانه کالاها و روندی است که آمازون برای تشخیص و انجام اقدامات در پیش گرفته است.

مارکی می‌نویسد: “هفته گذشته، آمازون اولین قدم‌های مناسب را در پاسخ به این افزایش قیمت‌ها انجام داد؛ وقتی این کمپانی اعلام کرد ده‌ها هزار محصولات تقلبی و با قیمت بالا را از پلتفرم خود حذف کرده است. این کمپانی مجدداً تأکید کرده است که فروشندگان روی پلتفرم خود باید از سیاست منصفانه قیمت پیروی کنند.”

اما در ادامه گزارش‌های مربوط به افزایش قیمت و عدم شفافیت به گوش می‌رسد که کالاهای بهداشتی مورد نیاز را با قیمت بالاتری عرضه می‌کنند. این محصولات بهداشت عمومی و ایمنی مانند ماسک‌های صورت 3M تولید شده و مواد ضد عفونی مانند ضد عفونی کننده دست Purell با افزایش قیمت بالایی مواجه شدند. البته هیچ یک از شرکت‌های اصلی افزایش قمیت نداشته‌اند بلکه فروشندگان شخص ثالث دست به این اقدام ناعادلانه زده‌اند و این مخالف سیاست قیمت گذاری عادلانه آمازون است که به طور خاص در مورد افزایش قیمت هشدار می‌دهد.

همانطور که Wired گزارش داد، برخی از کالاها با افزایش قیمت سه تا چهار برابر رو به رو شده‌اند.

بسیاری از قوانین ایالتی درمورد افزایش قیمت در شرایط اضطراری در مورد کالاهای اساسی مانند بطری آب وجود دارد و سیاست خود آمازون حاکی از آن است که فروشندگان در این شرایط نمی‌توانند قیمت محصولات و هزینه حمل و نقل را افزایش دهند.

با این حال این شرکت برای تشخیص این گران فروشی‌ها تنها به گزارش‌های کاربران و سیستم‌های تشخیص داخلی متکی است.

آمازون در بیانیه‌ای که در اوایل این هفته به ABC News داده شد، این مسئله را یک بحران و نگرانی در پلتفرم خود توصیف کرد.

سخنگوی این شرکت به این سازمان خبری گفت: “جایی برای افزایش قیمت در آمازون وجود ندارد.”

وقتی افراد سودجویی در این پلتفرم و در طی یک بحران بهداشتی محصولات را با قیمت بالا عرضه می‌کنند؛ از نظر کمپانی ما جایی در آمازون ندارند.

آمازون مطابق با سیاست دیرینه خود، اخیراً ده‌ها هزار پیشنهاد را مسدود یا حذف کرده است. آمازون گفت این هفته بیش از 1 میلیون لیست فروش را که با افزایش قمیت ناعادلانه‌ای ارائه شده‌اند، حذف کرده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها