انتقام ۲ میلیارد دلاری نوکیا از اپل

0
426

انتقام 2 میلیارد دلاری نوکیا از اپل

کالاسودا-پس از ۲ دهه جدل بر سر غرامتی که نوکیا از اپل طلب داشت. سرانجام مدیران اپل رضایت داده اند مبلغی را به عنوان وجه المصالحه پرداخت کنند.

وجود اختلاف بین غول های فناوری، موضوعی جدید نیست و درواقع  جامعه تکنولوژی سرشار از رقابت و جدال بر سر کسب مهم ترین کرسی های بازار فروش است. در این میان نوکیا و اپل نزدیک به ۲۰ سال است که بر سر برخی زیرساخت های اساسی بخش تولید با یکدیگر منازعه دارند.

اگرچه این ۲ شرکت بارها با یکدیگر مسیر دادگاه و تعیین غرامت را طی کرده اند اما به نظر می رسد این بار قرار است اپل کوتاه امده و به این درگیری پایان دهد. رقم تعیین شده در آخرین دادگاه به طور تقریبی ۲ میلیارد دلار تخمین زده شده. رقمی که می تواند در نگاه نخست،نوعی خسارت قابل توجه برای مدیران اپل در نظر گرفته شود.

اما در عمل مدیران اپل نارضایتی چندانی از وضعیت موجود ندارند.شاید سوال اصلی این باشد که علت چیست ؟ پاسخ بسسیار جالب است. مدتی است که شرکت های اپل و سامسونگ به شکل موازی با یکدیگر فعالیت می کنند و در نتیجه، نوعی رقابت جدی و سنگین در بازار موبایل با یکدیگر دارند.

این رقابت باعث شده هرنوع شکست کوچک، یا وقفه پیش بینی نشده در کار، باعث شود شرکت رقیب روند سوددهی بالاتری را تجربه کند. بنابراین در چنین موقعیت پیچیده و پر استرسی، جایی برای مرافعه های پیش بینی نشده وجود ندارد. شاید بر همین اساس باشد که از بعد از سال ۲۰۱۱ که به تاریخ آخرین دادگاه جدی  ۲ شرکت مرتبط است، تا کنون این عقب نشینی اپل بی سابقه است. اکنون باید دید آیا اپل می تواند سود سه ماهه آتی خود را پس از پشت سر گذاشتن موانع رقابتی افزایش دهد یا خیر .

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها