انجمن جهانی موبایل با ایران قهر کرده است

0
416
انجمن جهانی موبایل با ایران قهر کرده است|کالاسودا

انجمن جهانی موبایل با ایران قهر کرده است|کالاسودا

کالاسودا_بر اساس برخی خبرهای تایید نشده ، انجمن جهانی موبایل، ایران را تحریم کرده است . موضوعی که با توجه به سابقه این موسسه در قبال کشور، جای تعجب دارد .

در شرایطی که مدت هاست ایران با آژانس انرژی اتمی وگروه موسوم به 5 +1 به توافق رسیده و حتی در دوران پسابرجام به سر می برد، بسیار عجیب به نظر می رسد که یک نهاد بین المللی تصمیم به قطع ارتباط خود با ایران بپردازد .

درواقع موضوع عجیب تر این جا است که انجمن جهانی موبایل (GSMA) در زمان تحریم‌ با ایران قطع ارتباط نکرده بود . بنابراین قطع ارتباط آن هم پس  زا لغو تحریم ها موضوعی عجیب به نظر می رسد .

مراجعه به وب سایت رسمی این انجمن اطلاعات مهم یا خاصی در مورد علل یا مواضع انجمن به کاربران ارائه نمی دهد . امابراساس اطلاعات کسب شده  از اپراتورهای تلفن همراه،  در حالی که GSMA در زمان تحریم‌ها به ایران ارائه خدمت می کرد پس از رفع برخی تحریم‌ها، ارائه خدمت مستقیم به ایران را قطع کرده است.

با توجه به شبه آمیز بودن این اتفاق نمی توان در خصوص علل ان نیز به درستی گمانه زنی کرد و حتی برخی منابع از احتمال وجود یک باگ یا اختلال نرم افزاری صحبت می کنند . اما اهمیت این موضوع برای سیستم موبایلی در ایران بسیار بالاست .

GSMA انجمن  جهانی موبایل است که هماهنگی‌های بین‌المللی در حوزه موبایل را انجام می‌دهد.یکی از خدمات GSMA تعیین ساختار شناسه جهانی تجهیزات موبایل IMEI مخفف International Mobile Equipment Identity است.

 IMEI  یک شماره منحصر به فرد برای هر گوشی موبایل است که از چندین جز تشکیل شده و هر جز نشان دهنده اطلاعاتی از جمله کشور سازنده، کمپانی سازنده و مدل است

IMEI  برای کاربردهای مختلفی از جمله شناسایی دستگاه‌ها در شبکه موبایل کاربرد دارند.کشورهایی که به صورت مستقیم با GSMA ارتباط دارند لیست به روزIMEI  ها را از این مرجع جهانی دریافت می کنند.علاوه بر این GSMA لیست‌های رایگانی از IMEI ‌ها را نیز به صورت محدود تر ارائه می کند که مورد استفاده قرار می گیرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها