نحوه تنظیم اندازه فونت در مرورگر گوشی های اندروید

0
1425
نحوه تنظیم اندازه فونت در مرورگر گوشی های اندروید

نحوه تنظیم اندازه فونت در مرورگر کروم گوشی های اندروید و همچنین سیستم عامل های دیگر یکی از خواسته های کاربران به شمار می رود تا بتوانند به شخصی سازی دستگاه خود بپردازند. در این میان مرورگر کروم شرایط خوبی در این زمینه را ایجاد کرده که در این بخش قصد داریم به بررسی آن بپردازیم.

مرورگر کروم را باید محبوب ترین مرورگر ویندوز، اندروید و.. از دید بسیاری از کاربران دانست. این نرم افزار ویژگی های دیگری نظیر تم های مختلف، افزونه های متنوع و.. دارد همچنین بخش تنظیمات بسیار کاربردی است و  قابلیت های بسیار زیادی را از طریق آن ها می توانید به مرور گر خود اضافه کنید و به شخصی سازی صفحه مرورگر بپردازید.در این میان می توان به بخشی از تنظیمات اشاره کرد که امکان تغییر در اندازه فونت ها را در اختیار شما قرار می دهد.

مرورگر وب اندروید این قابلیت را در اختیار شما قرار نمی دهد و اگر از این مرورگر نیز استفاده می کنید برای تنظیم فونت مرورگر خود نیاز دارید از کروم استفاده کنید و از افزونه های آن کمک بگیرید.در نظر داشته باشید قابلیت های در دسترس کروم می تواند خوانایی شما را بهبود بخشد و در صورت کاهش اندازه متن می توانید کلمات بیشتری را در صفحه مشاهده کنید و با افزایش اندازه متن خواندن برای شما ساده تر می شود.

مرورگر وب اندروید این قابلیت را در اختیار شما قرار نمی دهد و اگر از این مرورگر نیز استفاده می کنید

آموزش گام به گام تنظیم فونت در کروم

در گام نخست باید این موضوع را در نظر داشته باشید که این ترفند تنها در گوشی های اندروید اجرا می شود و امکان استفاده از این رو برای گوشی های آیفون نیست. در نظر داشته باشید که مرورگر کروم به صورت پیش فرض روی گوشی های هوشمند اندرویدی نصب است و شما می توانید آن را از طریق گوگل پلی به روز رسانی کنید.

حال روی گزینه سه نقطه در بالا سمت راست قابل مشاهده است انتخاب کنید. سپس وارد بخش تنظیمات شوید. وارد این بخش گزینه Accessibility را انتخاب کنید.

سپس وارد بخش تنظیمات شوید

در این بخش اولین گزینه ای که در اختیار شما قرار می گیرد نوار لغزنده ای است که Text Scaling نام دارد. با استفاده از این نوار می توانید فونت مرورگر خود را تنظیم کنید و به اندازه مورد نظر خود برسانید. در حالت پیش فرض اندازه فونت به صورت استاندارد است و با کشیدن نوار به سمت چپ فونت مرورگر شما کاهش پیدا می کند و در صورتی که فونت را به سمت راست بکشانید.

وارد این بخش گزینه Accessibility را انتخاب کنید.

حال به صفحه مورد نظر خود بازگردید، در آنجا می توانید تغییرات را مشاهده کنید و در صورت نیاز به تنظیم مجدد صفحه نمایش به بخش یاد شده مراجعه کنید.

روش یاد شده را باید ساده ترین راه برای افزایش اندازه فونت مرورگر دانست که در هنگام خواندن مقالات می توانید از آن ها استفاده کنید. این روش به خوبی می تواند برای افراد مسن یا افرادی که قصد دارند ساده تر کلمات را مشاهده کرده و فونت مورد نظر خود را شخصی سازی کنند مورد استفاده قرار گیرد.

نوار لغزنده ای است که Text Scaling نام دارد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها