ثبت نام اینترنتی ۲۸۰ هزار ایرانی برای زیارت اربعین

0
141

۲۸۰ هزار ایرانی برای زیارت اربعین ثبت نام اینترنتی انجام داده اند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، وبسایت سماح به عنوان پایگاه اینترنتی میزبان زائران اربعین تا کنون ۲۸۰ هزار ایرانی را میزبانی کرده است.

بنابراین گزارش، تا کنون ۲۸۰ هزار نفر در سامانه سماح برای اربعین ۹۸ ثبت نام کرده اند. 

این در حالی است که در ایام اربعین به دلیل تجمع جمعیت اصلا اعزام رسمی کاروانی وجود ندارد و افراد می‌توانند به صورت گروهی در سامانه سماح ثبت نام کرده و مشرف شوند، اما کاروان‌هایی که در اربعین پول زیادی می‌گیرند و حتی ممکن است در سامانه سماح هم ثبت نام نکنند غیر رسمی هستند.

اعزام رسمی کاروان‌ها به صورت عادی در اربعین امکان پذیر نیست و هر گروهی که خارج از سامانه سماح ثبت نام کند از نظر سازمان حج و زیارت غیر رسمی است.

اعزام ۱۹ هزار زائر ایرانی به عتبات عالیات در دهه اول محرم از طریق سماح صورت گرفته است.

ثبت نام زائران در سامانه سماح، امسال متفاوت از سال های قبل شده و به دلیل لغو روادید ایام اربعین باید گذرنامه زائران حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد. در صورت معتبر بودن این گذرنامه، زائران می توانند با مراجعه به سامانه سماح https://samah.haj.ir برای تکمیل فرآیند ثبت نام خود اقدام کنند و باتوجه به اینکه برای اربعین ویزا و هزینه آن حذف شده است، علاقه‌مندان تنها باید اطلاعات شخصی خود را وارد سامانه کنند یا می‌توانند برای ثبت نام به یکی از دفاتر زیارتی مجاز مراجعه کنند.

این در حالی است که باید تمامی زائران برای بحث بیمه و ارز خود در این سامانه ثبت نام کنند. بعد از آنکه زائران درسامانه سماح مدارک خواسته شده و اطلاعات خود را در سایت قرار دادند نزدیکترین دفتر زیارتی مجاز به محل سکونت خود را در سایت انتخاب  و  به همراه گذرنامه معتبر و دو قطعه عکس ۴*٣ پشت زمینه سفید و ترجیحاً شبیه عکس گذرنامه باید به دفتر زیارتی انتخاب شده مراجعه کنند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها