اندرویدی ها در معرض جاسوسی قرار گرفته اند

0
387
اندرویدی ها در معرض جاسوسی قرار گرفته اند|کالاسودا

اندرویدی ها در معرض جاسوسی قرار گرفته اند|کالاسوداکالاسودا_ برخی پژوهش های جدید که توسط دانشگاه بیل انجام شده است ، نشان می دهد ؛ اکثر برنامه‌های اندرویدی از کاربران جاسوسی می‌کنند

موضوع جاسوسی آن هم جاسوسی از کاربران موبایلی موضوع جدیدی نیست . اما وقتی یک سیستم عامل به طور مشخص به عنوان هدفی برای جاسوسی مطرح می شود، اوضاع کمی پیچیده می شود .

به نظر می رسد ؛ هدف اصلی از این نوع جاسوسی ها شناسایی نقاط قوت و ضعف کاربران و علاقه مندی های آنان باشد . اما شاید برایتان سوال پیش بیاید این اطلاعات چه سودی برای هکرها یا جاسوس ها خواهد داشت ؟

پاسخ این است که ؛ رصد کردن علائق کاربران به منظور ارسال تبلیغات و آگهی های دیجیتال مرتبط برای هر فرد است. از این طریق می توان امید داشت که فرد در برابر تبلیغات ارسالی آنلاین کمتر مقاومت کرده و برای خرید یا استفاده از خدمات پیشنهاد شده اقدام کند.

در این میان ، در خصوص جاسوسی های سرویس های اندرویدی می توان به یک نکته اشاره کرد ؛ بسیاری از این برنامه ها از یکی از سرویس های گوگل موسوم به Crashlytics برای جمع آوری اطلاعات مربوط به کاربران بهره می گیرند. برخی از نرم افزارهای اندرویدی حتی می توانند با سواستفاده از حسگرهای گوشی از رفت و آمد و حضور وی در کنار گوشی مطلع شوند.

این از آن دست موضوعاتی است که حتی می تواند کاربران را وحشت زده کند.درواقع تحقیقات جدید انجام شده در دانشگاه ییل نشان می دهد اکثر برنامه‌های اندرویدی بعد از نصب از کاربران خود جاسوسی می‌کنند و اطلاعات خصوصی آنها را  مورد بررسی قرار می دهند .

شرکت تحقیقاتی فرانسوی Exodus Privacy  که با دانشگاه بیل برای انجام پژوهش مذکور همکاری کرده معتقد است برنامه های اندرویدی از روش های مختلفی برای جمع آوری اطلاعات شخصی بهره می گیرند.از هر چهار برنامه اندرویدی سه برنامه به ابزار ردگیری و کنترل کاربران مجهز هستند و البته بیشتر مشتریان از این امر آگاه نیستند. این مشکل حتی در برنامه های موجود در فروشگاه گوگل پلی نیز وجود دارد .

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها