اهالی دره سیلیکون ولی در تلاشند تا مالیات را از سر خود باز کنند

0
678
اهالی دره سیلیکون ولی در تلاشند تا مالیات را از سر خود باز کنند|کالاسودا

اهالی دره سیلیکون ولی در تلاشند تا مالیات را از سر خود باز کنند|کالاسوداکالاسودا_اهالی دره سیلیکیون ولی این روزها به شدت سرگرم قانع کردن مجلس سنا برای توقف سهم مالیاتی کارکنان خود هستند . این در حالی است که اکثر شرکت های فعال در این دره خصوصی هستند .

فرار مالیاتی می تواند برای هر قشری از جامعه جذاب باشد . اما تصویب طرحی که به طور کلی قید مالیات دهی را از دوش کارکنان یک مجموعه بردارد رویایی است که محقق شدنش منجر به شادی بی وقفه می شود .

سرمایه گذاران ارشد دره سیلیکون و مدیران شرکت های برجسته ای مانند Airbnb و Uber در حال تلا ش برای تصویب لایحه اصلاح مالیات مجلس سنا،  هستند.

این طرح بر دوش مدیران این شرکت ها قیودی می نهد تا به ازای تعداد کارکنان خود مالیاتی خیره کننده بپردازند .

معیار سنا، به طور خاص سهامداران شرکت های خصوصی را تحت نظر دارد تا سهم مالیاتی خود را درست و به موقع پرداخت کنند .

صبح دیروز بالغ بر 500 شرکت معتبر فعال در سیلیکون ولی طی نامه ای از مجلس سنا خواستند تا در طرح های مالیات بر سهام کارمندانشان بازنگری صورت دهد.

این شرکت ها می گویند ؛ ما نمی توانیم با استرس و دلمشغولی  جبران خسارت های مبتنی بر سهام و مالیات بر درامد کارمندان خود کار کنیم .

آنها در یک بیانیه ای که توسط یکی از گروه های حمایت از کسب و کارهای ارشد واشنگتن، به این موضوعات تاکید کرده و زیر این یادداشت را شرکت هایی مثل  Airbnb، Lyft، Medium، Uber و Vimeo  امضا کرده اند.

این شرکت ها معتقدند بسیاری از فعالان دره سیلیکون ولی تازه کار هستند و توانایی مقابله با تحولات بازار، مشکلات سهام و یا پرداخت هزینه های مضاعف را ندارند .

در صورتی که لایحه مجلس سنا تغییر کند، احتمال آن که بسیاری از شرکت های تازه کار نیز از مشکلات موجود رهایی پیدا کنند وجود دارد .

اما برخی منتقدان این نامه معتقدند ، همه ساکنان سیلیکون ولی را شرکت های تازه کار تشکیل نمی دهند و تصویب چنین قوانین می تواند موجب کاهش نفوذ دولت بر شرکت های معتبر دنیای فناوری شود .

فرد ویلیسون،  از سرمایه گذاران مطرح دنیای فناوری دیروز در گفت و گو با پایگاه خبری ورج در این خصوص اظهار کرد ؛  “اگر این قانون [سنا] رسمی شود،  که شرکت ها از سهام خود به کارمندان مالیات بر درامد پرداخت کنند یا مجبور باشند سهام مالیات دولتی را افزایش دهند ، شاهد سقوط بسیاری از شرکت های دنیای فناوری خواهیم بود .

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها