سوء استفاده دولت ها از شبکه های اجتماعی

0
420
سوء استفاده دولت ها از شبکه های اجتماعی|کالاسودا

سوء استفاده دولت ها از شبکه های اجتماعی|کالاسوداکالاسودا_پژوهش های اخیر در حوزه رسانه ها و شبکه های اجتماعی نشان می دهد بسیاری از دولت ها با سوء استفاده از این شبکه ها در تلاشند تا نبض مخاطبان را به نفع خود در دست بگیرند .

این موضوع و اتهام مدت ها پیش در خصوص روسیه و چین مطرح بود و این روزها نیز نسبت به بسیاری از کشورهای جهان قابل تعمیم است .

بر اساس مطالعاتی که اخیر در پایگاه خبری تحلیلی ورج منتشر شده است ، تعدادی از دولت ها با  انتشار اطلاعات غلط در رسانه های اجتماعی در تلاشند تا افکار عمومی را به نفع خود تغییر دهند .

امروز بین خبرهای کالاسودا به موضوع تقلب انتخاباتی ترامپ و سوء استفاده وی از شبکه های اجتماعی معتبری مثل توئیتر پرداختیم ، افزون بر این ها به نظر می رسد ترامپ تنها فردی نیست که دست به سوء استفاده از افکار عمومی حاضر در شبکه های اجتماعی زده است.

یافته های پژوهشی نشان می دهند ،آزادی سرویس های اینترنتی و همگانی شدن آن کمک کرده تا بسیاری از احزاب ، با پرونده سازی و تغییرات عمدی در افکار عمومی سعی در فریب مخاطبان داشته اند .

دولت های مختلفی در سطح جهان ، به طور چشمگیری تلاش هایی عمدی برا برای دستکاری اطلاعات در رسانه های اجتماعی انجام داده اند .

شاید سال ها پیش روسیه و چین تنها متهمان این نوع پرونده ها بودند اما این روزها از اسرائیل و آمریکا تا عربستان سعودی به جهت دهی افکار عمومی در شبکه های اجتماعی متهم می شوند .

بر اساس پژوهش های این گروه ، دولت ها نه تنها با ارسال ویدئو های زنده در فیسبوک و اسنپ چت و … به تظاهرات و رفتارهای کاربران جهت می دهند، بلکه افکار عمومی را به نفع خود تغییر می دهند .

جالب تر از همه این که بر اساس مطالعات این گروه پژوهشگر ، ایالات متحده طی سال های اخیر با هدف کاهش آزادی رسانه ها و اینترنت، رکورددار جهت دهی رسانه ای به ویژه در فضای مجازی شده است .

در رتبه های بعدی اسپانیا (مسئله کاتالونیا ) و روسیه و چین قرار دارند .

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها