اوبر در فکر خرید استارت آپ دیگری به نام دلیورو

0
599

کالاسودا – اوبر گزارش داده است که در حال مذاکره برای خرید شرکت تحویل غذای دیگری به نام Deliveroo است.

اوبر پیش از این از سرویس تحویل مواد غذایی خود به نام Uber Eats پرده برداشته بود، اما ممکن است به دنبال خرید یک شرکت تحویل مواد غذایی دیگر برای تقویت سرویس جدید خود باشد. بر اساس گزارش های جدیدی که منتشر شده است، اوبر در حال مذاکره برای به دست آوردن یک شرکت دلیوری یا تحویل مواد غذایی به نام دلیورو است. مشخص نیست که اوبر مایل به پرداخت چه میزان مبلغ جهت تسخیر این شرکت است، اما باید بدانید که این شرکت ارزش بالایی دارد.

دلیورو تنها شرکتی نیست که اوبر در فکر خرید آن است. پیش از این نیز در خبرها نوشتیم که اوبر در حال مذاکره با شرکت Careem برای ادغام است. این شرکت بزرگترین رقیب اوبر در خاورمیانه است و خرید آن می تواند اوبر را در جایگاه و موقعیت غالب در خاورمیانه قرار دهد.

ارزش شرکت دلیورو پس از سرمایه گذاری 98 میلیون دلاری سرمایه گذار بخش خصوصی به 2 میلیارد دلار در سال گذشته رسید. این سرمایه گذاران علاقه ای به استرداد سرمایه خود و واگذاری آن به اوبر ندارند و احساس می کنند که اوبر قیمت مناسبی برای خرید این استارت آپ پیشنهاد نمی دهد.

این استارت آپ تحویل مواد غذایی در سال 2013 در لندن تاسیس شد و از آن زمان تا کنون خدمات خود را به 11 کشور در سراسر دنیا گسترش داده است. هر دو شرکت اوبر و دلیورو نظر قاطعی در خصوص این مذاکرات نداده اند.

حمایت از محیط زیست

دلیورو در سال ۲۰۱۳ توسط Will Shu و Greg Orlowski پایه‌گذاری و در سال ۲۰۱۷ موفق شد جایزه Tech5 UK را به خاطر رشد بالا از آن خود کند. دلیورو پلتفرم سفارش آنلاین غذا در لندن است با این تفاوت که پیک‌ های دلیورو علاوه بر اتومبیل و موتورسیکلت، از دوچرخه نیز می‌ توانند استفاده کنند. این پلتفرم حامی محیط زیست تا کنون با استقبال بسیار زیادی مواجه شده است و در حال حاضر یکی از معتبرترین پلتفرم ‌های سفارش آنلاین غذا است.

این شرکت 5 ساله لندنی که عمدا از بازار شلوغ امریکا دوری می‌ کند در پایتخت ‌های اروپایی رسما همه ‌جا حاضر است، در ۲۰۰ شهر و چهار قاره فعالیت می‌کند و توانسته یک میلیارد دلار از صندوق ‌های مهم سرمایه‌گذاری سرمایه‌ جلب کند. آنها علاوه بر خدمات معمول ارسال غذا، به شرکت ‌های بزرگ هم سرویس می‌ دهند و تمامی نیازهای غذایی آنها را برطرف می‌کنند. برای مثال فیس بوک دفتر انگلیس یکی از مشتریان همیشگی آنهاست.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها