کوالکام و لنوو اولین لپ تاپ 5G دنیا را رونمایی کردند

0
295
کوالکام و لنوو اولین لپ تاپ 5G دنیا را رونمایی کردند

اینترنت نسل پنجم به دلیل ارتباط با حامل های تلفن همراه می تواند به عنوان انقلاب آینده در گوشی های هوشمند محسوب شود. با کمک این فناوری، چهره محاسبات، از رایانه های سنتی به اینترنت اشیا تغییر خواهد کرد. تا کنون این ویژگی را در گوشی های هوشمند دیده بودیم، اما اکنون در تجهیزات دیگری مانند لپ تاپ نیز شاهد این فناوری خواهیم بود.

همکاری مشترک کوالکام و لنوو

در جریان نمایشگاه کامپیوتکس 2019، لنوو و کوالکام تحت پروژه مشترک Limitless اولین لپ تاپ مجهز به 5G را رونمایی کردند. این لپ تاپ که در غرفه شرکت تراشه ساز کوالکام در معرض دید شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۹ قرار گرفت، از پردازنده اسنپدراگون 8cx که به مودم ‌های  x55 مجهز است، بهره می ‌برد. جدیدترین تراشه کوالکام به نام Kryo 495 و واحد پردازنده گرافیکی 680 آدرنو بهره می برد که در هیچ کدام از تراشه های قبلی اسنپدراگون نبوده است.

پردازنده های 7 نانومتری

گفته می‌ شود پردازنده‌های اسنپدراگون سری 8CX نخستین پردازنده‌های ۷ نانومتری جهان به شمار می ‌روند که می‌تواند تکنولوژی شبکه نسل پنجم اینترنت 5G را برای کاربران به ارمغان بیاورد. این پردازنده دارای دو مودم است. مودم X24 LTE که از سریع ترین Category 22 LTE پشتیبانی می کند، اما ستاره واقعی در این اینجا مودم X55 5G است. کوالکام می خواهد کاربران بدانند که چرا اینترنت 5G در رایانه های شخصی نیز دارای مزیت است.

ویرایش فایل های ویدئویی آنلاین

بنابراین شما می توانید فیلم های با حجم بالا دانلود کرده و به راحتی از مزایای این فناوری استفاده کنید. همچنین این لپ تاپ به شما اجازه می دهد که ترجمه زمان واقعی را در چت های ویدئویی داشته باشید، مخصوصا زمان که با هوش مصنوعی دستگاه روبرو می شوید و می تواند شما را شگفت زده کند. این فناوری همچنین زمان کمتری با همکاری با دیگران روی فایل های حجیم مانند ویرایش یک ویدئو را به شما نوید خواهد داد. بنابراین ادیت کنندگان ویدئوهای آنلاین بیشتر از همه از این لپ تاپ استقبال خواهند کرد.

عمر باتری بالا و عملکرد فوق العاده

جانسون ژیا، نایب رئیس بخش کسب و کار رایانه ‌های شخصی لنوو در این باره می گوید: لپ تاپ ‌های مجهز به شبکه 5G بر مبنای تراشه‌ های اسنپدراگون ساخت شرکت کوالکام توسعه داده خواهد شد که بدین ترتیب عمر باتری بالا، عملکرد فوق‌العاده و شگفت‌انگیز در کنار تأخیر در عملکرد (lagging)  بسیار کمی را رقم خواهد زد.اولین لپ تاپ 5G

همه این موارد در کنار یکدیگر می تواند یک تجربه نرم افزار بهینه در کنار سخت افزاری مطلوب را در پروژه Limitless 5G میان این دو شرکت به ارمغان بیاورد. این لپ تاپ مجهز به ویندوز 10 در ARM اختصاصی اسنپدراگون است که می تواند وعده کامپیوتری همیشه متصل را به شما بدهد.

ویدئویی که کوالکام با آن قدرتنمایی کرد

خوشبختانه یا متاسفانه کوالکام و لنوو فعلا در حال کار روی اولین لپ تاپ 5G هستند و تا زمانی که پوشش 5G سراسری تا سال 2020 ارائه نشود، احتمالا این لپ تاپ نیز به بازار عرضه نشود. با توجه به آنکه هنوز زیر ساخت‌های لازم برای برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت در تایوان وجود ندارد، کوالکام به منظور نشان دادن قابلیت ‌های لپ تاپ ‌های لنوو ویدیویی را از طریق یوتیوب در غرفه خود به نمایش گذاشت تا قدرت و تکنولوژی به کار رفته در این محصول جدید را جلوه داده و برای کاربران و علاقمندان به محصولات فناوری به نمایش بگذارد. بنابراین باید منتظر خبرهای تکمیلی در مورد مشخصات فنی این لپ تاپ طی ماه های اینده باشیم. نظر شما در این مورد چیست و آیا این محصول می تواند محصول جذابی برای مشتریان باشد؟

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها