اپلیکشن ویز در سیستم عامل Carplay موجود شد

0
1258

کالاسودا – با انتشار iOS 12، اپل رونمایی از برنامه CarPlay جدید را به اپلیکیشن های مسیریابی شخص ثالث ترجیح داد، به این معنی که کاربران در حین رانندگی نیاز نیست از اپل مپس استفاده کنند و تا زمانی که توسعه دهندگان از کارپلی پشتیبانی می کنند، گزینه های بیشتری در اختیار کاربران در این زمینه قرار می گیرد.

هفته گذشته گوگل برنامه گوگل مپس خود را با سیستم جهت دهی و سرگرمی اپل یعنی Carplay سازگار کرد و اکنون این سیستم عامل نیز برنامه مسیریابی Waze را درون خود جای داده است.

پیش از این نسخه اپلیکیشن مسیریاب ویز برای سیستم عامل Android Auto نیز تهیه شده بود که در واقع یک نسخه ساده تر از اپلیکیشن موبایلی آن است. این کمپانی با تیم تجربه کاربری اندروید اتو همکاری کرده و تجربه ماه ها تست های رانندگی را جمع آوری کرده است تا بتواند اپلیکیشن را با نمایشگرهای بزرگ تر سازگار کند.

به غیر از آپدیت ‌های کوچکی در طول این سال ها، سیستم  CarPlay اپل تغییر چندانی نداشته است. خوشبختانه برای آن دسته از صاحبان آیفونی که علاقه دارند تا گوشی موبایل خود را به خودرویشان متصل کنند، سرویس کار پلی ویژگی مورد نیاز درجه یکی را تدارک دیده است که در WWDC 2018 رونمایی شد و آن ویژگی، چیزی نیست جز: توانایی بهره‌وری از اپلیکیشن های دسته سوم مسیریابی مثل گوگل مپ و ویز.

اگر برنامه ویز یکی از برنامه های اصلی مسیریابی شماست، با آپدیت آن به آخرین نسخه می توانید روی سیستم Carplay نیز از آن استفاده کنید. با توجه به اینکه Waze متعلق به شرکت گوگل است، از این پشتیبانی نباید زیاد تعجب کرد. اپل طی رویداد WWDC ، قابلیت استفاده از گوگل مپ و ویز را به نمایش گذاشت. بنابراین از اینکه این اپلیکیشن ها همزمان با نسخه بتای iOS 12 وارد بازار شده اند، شگفت زده نشوید.

تفاوت های دو برنامه در چیست؟

با این وجود برخی از تفاوت های جزئی بین هر دو برنامه وجود دارد. به عنوان مثال، نقشه های گوگل در کارپلی تقریبا مستقیم تر از نسخه آیفون است. با این حال ویز در کارپلی به کاربران اجازه می دهد تا تنظیمات بیشتری مانند استفاده از نقشه های روز و شب و… را تنظیم کنند. همچنین می توانند آیکون خود روی نقشه را تغییر دهند. کاربران همچنین می توانند رویدادهایی مانند گزارش های ترافیکی و تصادف را به سیستم ویز گزارش دهند تا دیگر کاربران نیز از ان مطلع شوند.

البته نیاز است که کاربران آخرین نسخه ویز را برای بهره گیری از مزایای جدید سازگاری با کارپلی داشته باشند. بنابراین اگر هنوز به روز رسانی جدید این برنامه را دریافت نکرده اید، بهتر است اقدام به آن کنید. دانلود ویز رایگان است و در فروشگاه های اپلیکیشن مانند پلی استور و … موجود است.

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید