اپل مسئول بررسی اعتیاد نوجوانان به گوشی شد

0
628
اپل مسئول بررسی اعتیاد نوجوانان به گوشی شد|کالاسودا

اپل مسئول بررسی اعتیاد نوجوانان به گوشی شد|کالاسوداکالاسودا – دو تن از سرمایه گذاران اپل اعلام کردند که دکه درپی بررسی مسئله اعتیاد کودکان و نوجوان هستند.
مسئله استفاده کودکان و نوجوانان و اعتیاد آنها به استفاده از گوشی تلفن همراه همیشه یکی از مسائل اجتماعی هر کشوری است، اکنون دو تن از سهامداران اپل درگیر این ماجرا شده اند تا با بررسی های خود سهم این اعتیاد را کم کنند.
بر طبق گزارش وال استریت ژورنال این دو موسسه که موسسه ژانا پارتنر و موسسه دبیران بازنشسته ایالت کالیفرنیا هستند، طی نامه ای به اپل خواستار بررسی این موضوع شدند و از این برند تقاضا کردند که ابزاری نرم افزاری جدیدی را توسعه دهند که به والدین اجازه دهد که استفاده فرزندشان از گوشی را کنترل و محدود کند و همچنین در خصوص استفاده بیش از حد گوشی همراه و تاثیر آن بر روی سلامت روانی تحقیق کنند.
این دو شرکت حدود 2 میلیارد دلار در سهام اپل شریک اند. آیفون در حال حاضر نیز برنامه هایی برای کنترل والدین بر محتوای گوشی فرزندانشان دارد که به آنها کمک میکند استفاده کودکان از اپلیکیشنهای خاصی را بلاک یا محدود کنند.
اما این سهامداران در واقع میخواهند که تحقیقات ریشه ای در مورد محدود کردن مصرف استفاده از گوشی و تاثیر آن بر سلامت روانی این کودکان در استفاده از گوشی های هوشمند را در پیش گیرند.
این دو سرمایه گذار اپل معتقدند که محتوا و میزان زمانی که کودکان و نوجوانان صرف استفاده از گوشی میکنند، میتواند به موردی نگران کننده و تهدید تبدیل شود و برای اعمال محدودیت روی آن باید چاره ای اندیشید.