اپل کارمندانش را برای تولید خودروی خودران بسیج کرد

0
325

اپل-کارمندانش-را-برای-تولید-خودروی-خودران-بسیج-کرد|کالاسودا
کالاسودا_خبرهایی که از سوی کمپانی اپل منتشر می شود، حاوی اطلاعاتی در مورد تلاش های جدید اپل در خصوص تولید خودروی هوشمند جدید این شرکت موسوم به PAIL  دارد.

بسیاری از ما تمایل داریم خودرویی داشته باشیم که در زمان هایی که سرحال نیستم یا فرصت و حوصله رانندگی نداریم،به جای ما در جاده ها براند.

در این میان رقابت شرکت های خودروسازی در حوزه تولید ماشین های بدون راننده تحسین بر انگیز است. اما این تنها شرکت های خودروسازی نیستند که برای ساخت ماشین های نوین و مبتنی بر فناوری تلاش می کنند. بلکه برخی شرکت های فناوری محور نیز در راستای ساخت خودروهای هوشمند در تلاشند.

 اپل یکی از همین شرکت ها است که  تصمیم گرفته هر چه زودتر نخستین نسخه از ماشین های خودران را معرفی کند. خودرویی که تفاوت هایی آشکار و تحسین بر انگیز با نسخه های پیشین دارد.

درواقع قرار است در این ماشین به طور کامل با رانندگی خداحافظی کرده و به جای آن  از نرم افزار رانندگی استفاده کنید. تمرکز این نرم افزار نیز بر رانندگی است در حال حاضر، در گزارشی که اخیرا توسط  نشریه نیویورک تایمز منتشر شد، به نکاتی جالب در مورد تلاش های اپل پرداخته شده است.

برای مثال بر اساس این گزارش، اپل یک پردیس مشخص برای پرداختن به صنعت خودروسازی طراحی کرده است. پردیسی که شامل گروهی از مهندسان و فعالان عرصه خودروسازی می شود.

گفته می شود که این پروژه شاتل “PAIL” نامیده می شود اپل مجوز تست خودروهای خودران را اوایل سال جاری از دولت ایالات متحده اخذ کرده است . مجوزی که مسیر فعالیت های این شرکت در عرصه خودروسازی را تسهیل می کند.

اما این پروژه برای اپل چندان ارزان تمام نشده است. درواقع این طرح گران قیمت یکی از اهاف زیرمجموعه طرح/پروژه تایتان است.

طرحی که با هدف  کلی تمرکز بر صنعت خودرو مورد استفاده قرار گرفته است. برخی از پیش طراحی های تایتان به نام “چرخ های کروی” برای جایگزینی لاستیک های معمولی، رصد شده اند . در واقع بر اساس گفته های منابع آگاه قرار است این طرح کمک کنند تا به جای این که خودروها مسیر معمولی را طی کنند به راست و چپ نیز حرکت کنند.

نکته جالب توجه در این میان فعالیت های اپل در حوزه تولید دوچرخه است. درواقع این شرکت در تلاش است تا دوچرخه های خودروان نیز خلق کند.

اما اپل تنها شرکتی نیست که در این حوزه فعالیت می کند. شرکت خودروسازی Waymo نیز با تمرکز بر ساخت نرم افزار برای اتومبیل های جدید فعالیت می کند . شرکتی که به نوعی بی ارتباط با شرکت آلفابت و گوگل نیست .

اکنون باید دید خودروی جدید اپل چه مزایایی دارد و آیا فقط اپل بازها را خوشحال می کند یا برای عموم مردم جذابیت دارد .

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها