اکانت های جعلی توئیتری علیه کاربران زیمبابوه

0
291
اکانت های جعلی توئیتری علیه کاربران زیمبابوه|کالاسودا

اکانت های جعلی توئیتری علیه کاربران زیمبابوه|کالاسوداکالاسودا_این روزها شرایط سیاسی و اجتماعی در زیمبابوه پر آشوب است . اما به نظر می رسد توئیتر نیز برای ارام کردن شرایط با مقامات دولتی همدست شده است .

متاسفانه خبرها حاکی از این هستند که موافقان دولت با ساخت یک اکانت توئیتری موسوم به «زیمبابوه » در حال انتشار خبرهای جعلی از سوی مطبوعات و خبرگزاری هستند .

این موضوع نه تنها موجب ایجاد تفرقه بین گروه های معترض می شود ، بلکه زمینه را برای انتشار خبرهای جعلی و از بین رفتن اعتماد ملی نسبت به رسانه های عمومی فراهم می کند.

با  توجه به اعتماد عمومی نسبت به رسانه های مجازی مثل توئیتر و البته با توجه به اهمیت سرعت انتقال خبر در شرایط بحرانی ، این اقدام (ساخت اکانت جعلی ) می تواند یک اقدام تاسف برانگیز بر ضد اعتراضات مدنی محسوب شود .

جالب است که به محض آن که هر نوع اتفاق جمعی از سوی مردم مدیریت می شود ، این اکانت به سرعت خبرهای اغراق امیز یا جعلی را منتشر و حرکات مردم را منحل می کند .

مشکل از جایی تشدید می شود که حتی خبرهای جعلی در خصوص حملات تروریستی نیز توسط این اکانت منتشر شده و اعتماد عمومی نسبت به فضاهای شهری را به حداقل می رساند .

از سوی دیگر زیمبابوه در شرایط مغتششی قرار دارد .  هزاران نفر از مردم حراره پایتخت زیمبابوه با ابراز شادمانی از دخالت ارتش در کنترل دولت خواهان استعفای رابرت موگابه این کشور شدند.آقای موگابه ۳۷ سال است که زمام امور را در زیمبابوه در دست دارد.

ارتش زیمبابوه با اعلام دستگیری برخی از نزدیکان ، مسن‌ترین رهبر یک کشور در جهان، گفته است «پیشرفت مهمی» در گفت‌وگوهای مربوط به کناره گیری موگابه از قدرت حاصل شده است. برخی از نمایندگان حزب حاکم نیز از رأی عدم اعتماد به او گفته‌اند.

گزارش ها هم حکایت از درخواست موگابه برای در نظر گرفتن وقت بیشتر برای مذاکره خروج از قدرت دارد. موگابه ۹۳ ساله، پیرترین رئیس دولت جهان لقب دارد.

زیمبابوه در دهه ۸۰ میلادی در یک مسیر خونین به استقلال رسید و آقای موگابه از همان زمان قدرت را در دست گرفت. او ابتدا در نقش یک رهبر مردمی ظاهر شد اما بعد از مدتی با نقض حقوق بشر، تقلب در انتخابات و تصمیمات خودکامه به چهره ای منفور تبدیل شد بطوریکه از سوی کشورهای غربی تحت تحریم قرار گرفت.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها