ایران جزو ۱۰ کشور اول در کشاورزی هوشمند

0
289

۹۰ درصد کشورهای جهان از روش های سنتی در کشاورزی بهره می برند و ایران جزو ۱۰ درصد دارای این تکنولوژی است.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، ۹۰ درصد از کشورهای دنیا به استفاده از کشاورزی هوشمند ورود نکرده اند اما ایران جزو ۱۰ درصد دارای این تکنولوژی است که در میان این کشورها هم ما جزو ۱۰ تا ۱۵ کشور اول محسوب می شود.

کشاورزی هوشمند به معنی استفاده از ابزارهای اینترنت اشیاء ، ابزارهای هوش مصنوعی و ابزارهای تحلیل داده‌های کلان برای کمک کند به اقدام مناسب‌تر در کاشت، داشت، برداشت و آبیاری است.

این روش میزان بهره‌وری آب و بهره وری زمین را بالا می برد، زمان مناسب کشت را تعیین می کند که کیفیت بالای محصول را به همراه دارد.

متولی رسیدگی به موضوع کشاورزی هوشمند در ایران، کمیته کشاورزی هوشمند در وزارت کشاورزی است و باید برای بهره برداری هوشمند از زمین کشاورزی سنسورهای خاص در زمین نصب کند. همچنین باید مجموعه زمین را به سیستم مبتنی بر اینترنت اشیاء مجهز کند.

این اقدامات نیازمند هزینه های کلانی است که بخش خصوصی و کشاورزان از عهده آن بر نخواهند آمد و این ستاد باید به اجرای این پروژه ها بپردازد.

در میان کشورهای نزدیک به ایران که در این زمینه رشد داشته اند می توان به هند اشاره کرد که پیشرفت قابل توجهی در زمینه کشاورزی هوشمند داشته است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها