ایران در نزدیکی 5G

0
128

وزیر ارتباطات از نزدیکی ایران به نسل پنجم اینترنت خبر داد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، نسل پنجم اینترنت در کشورهای بسیار پیشرفته در حال استفاده است و اپراتورهای مخابراتی خاصی مانند هواوی یا نوکیا مسئولیت راه اندازی این نسل از اینترنت را در بسیاری از کشورها برعهده دارند.

ایران هم می کوشد در این زمینه از دیگر کشورها سبقت بگیرد و به همین دلیل نقشه دستیابی به اینترنت نسل پنجم از سال گذشته در ایران طراحی شده و حالا طبق اعلام وزیر ارتباطات ایران در یک قدمی 5G قرار دارد.

آذری جهرمی گفته که  ۱۰۰ درصد شهرها و ۷۸ درصد روستاهای کشور به شبکه ۴G مجهز شده و ارتباطات ایران در انتظار نسل پنجم به سر می برد.

وزیر جوان اعلام کرده که ایران در حال آماده‌سازی شرایط و بسترهای لازم برای جذب 5G است.

5G، یک تکنولوژی جدید برای شبکه های اینترنتی موبایلی است که نسبت به نسل های قبلی اینترنت کاربرد و سرعت بیشتری دارد. در اینترنت5G  گجت‌های بیشتری می‌توانند به اینترنت موبایل وصل شوند و از سرعت بالاتری بهره ببرند.

میانگین سرعت اینترنت 4G حدود ۴۵ مگابیت بر ثانیه است و  سرعت اینترنت 5G نزدیک به یک گیگابایت در ثانیه ارزیابی شده. تدوین نقشه دسترسی به اینترنت 5G در ایران تا آذر ماه آماده می شود

اولین خبر در مورد راه اندازی اینترنت نسل پنجم در ایران، سال گذشته از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توئیتر منتشر شد و پس از آن سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در وبسایتش یکی از ماموریت های خود را راه اندازی اینترنت نسل پنجم معرفی کرد. اگر چه هنوز ایران برای رسیدن به اینترنت نسل پنجم واقعی راه نسبتا طولانی در پیش دارد اما این در حالی است که کشورهای بزرگ دنیا نیز پیش از سال 2020 امکان بهره مند شدن از این فناوری را نخواهند داشت.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها