ایرپلی اپل چه ویژگی هایی دارد؟

0
393

کالاسودا – اپل چندی پیش در جریان کنفرانس توسعه دهندگان خود در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که در به روز رسانی سیستم عامل بعدی خود یعنی iOS11 در ماه اکتبر تغییرات مهمی  خواهد داشت که یکی از آنها رونمایی از پروتکل جدید AirPlay 2.0 بود.

ایرپلی ۲ یکی از قابلیت ‌های نسخه جدید iOs11 و نسخه دوم این پروتکل در اپل است. ایرپلی اولین بار در سپتامبر ۲۰۱۰ معرفی شد و تا پیش از آن به عنوان AirTunes شناخته شده و کاربردهای محدودی داشت. پلتفرم AirPlay 2 قادر است دنیای جدیدی از قابلیت ‌های مختلف پخش صوتی و تصویری چند اتاقه multi-room streaming – ارائه کند، قابلیت‌ هایی که تا پیش از این روی آیفون و آیپد وجود نداشت.

شاید برای بسیاری از افراد به روز رسانی برای محصولات اپل قابل درک تر از به روز رسانی سیستم های نرم افزاری این شرکت باشد، اما ایرپلی ۲ می تواند گام مهمی در این زمینه بردارد. این به روز رسانی به طرفداران اجازه می دهد که از طریق وای فای تصاویر، ویدئوها و … را ارسال کنند، بلکه همچنین می تواند از اسپیکرهای پشتیبانی شده با Sonos به منظور ایجاد یک شبکه صوتی خانگی استفاده کند.

ایرپلی ۲ قابلیت‌های جدیدی برای آیفون و آیپد ارائه می‌کند مانند کنترل کردن چند بلندگوی همزمان که تا پیش از این تنها از طریق مک بوک امکان پذیر بود. اپل اعلام کرده که این ویژگی به زودی برای HomePod تحت عنوان آپدیت نرم افزاری نیز عرضه خواهد شد.

چند ماه پس از توسعه لیمبو، ایرپلی وارد بازار شد و کاربران دستگاه های اپل را با گزینه های جدید گوش دادن مواجه کرد. ایرپلی به کاربران اجازه می دهد تا سیگنال های صوتی و تصویری را از یک دستگاه فرستنده به یک دستگاه گیرنده ارسال کنند. محتوای این جریان می تواند موسیقی، عکس، ویدئو  و حتی اشتراک گذاری روی صفحه نمایش باشد که تمام داده های متا را روی خود حفظ می کند.

دستگاه های فرستنده شامل موارد زیر است: کامپیوتر هایی که سیستم iTunes روی آنها اجرا می شود، دستگاه های iOS شامل آیفون و آیپاد و آیپد ها و همینطور کامپیوترهای مک می توانند با ایرپلی ۲ هماهنگ شوند. دستگاه های گیرنده نیز شامل روتر Airport Express، Apple TV، اسپیکر هوم پاد اپل و چندین اسپیکر سوم شخص پشتیبانی شده اپل است.

ایرپلی ۲ در حقیقت تنظیمات جدیدی برای کنترل بلندگو در اختیار کاربر قرار می‌دهد به این معنی که کاربر می‌ تواند تک تک بلندگوهای ایرپلی خود را به صورت جداگانه از طریق آیفون خود کنترل کند. این قابلیت قبلا از طریق مک بوک امکان پذیر بود اما در دیگر دستگاه‌ های iOs امکان پذیر نبود. البته اپل تاکید کرده که دستگاه هوم پاد امکان پشتیبانی از قابلیت مالتی روم را فعلا دریافت نمی ‌کند و عرضه آپدیت برای آن به اواخر سال ۲۰۱۸ موکول شده است.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید