اینترنت ۵G؛ از شایعه تا واقعیت

0
925

کالاسودا_ اخیرا تب و تاب برای اینترنت ۵G به بالاترین حد خود رسیده است. به تازگی از اولین اکسسوری با اینترنت ۵G رونمایی شده است و شایعاتی در زمینه تولید تلفن همراه با بستر ۵G نیز در بازار وجود دارد.

بسترسازی برای اینترنت ۵G مراحل خود را طی می کند ولی تبلیغات در مورد آن در این صنعت به بالاترین حد خود رسیده است.

اگرچه خوشحالی در مورد رونمایی از اینترنت ۵G طبیعی است اما خرید دستگاهی با پشتیبانی از این موضوع نیاز به بررسی بیشتری دارد. باید ریسک های لازم در این زمینه را در نظر گرفت و نباید پولی را که با زحمت به دست آورده اید، به شکلی اشتباه خرج کنید.

اینترنت LTE سرعت کافی را دارا است

اولین سوالی که شما باید از خود بپرسید این است که آیا شما به نسل جدیدی از اینترنت نیاز دارید یا خیر. ما فکر نمی کنیم که اینترنت کنونی شما برای انجام کارهای روزمره مناسب نباشد.

تا جایی که ما خبر داریم اینترنت ۴G دارای سرعت فوق العاده ای است حتی اگر شما بخواهید از اینترنت نسل پنجم هم استفاده کنید این موضوع تغییر نخواهد کرد. ساختار و بنای اینترنت ۴G جزیی از ساختار اینترنت نسل پنجم نیز خواهد بود. اگر شما در ناکجا آباد هم باشید اینترنت شما در بدترین حالت ۴G خواهد بود.

میانگین سرعت اینترنت ۴G LTE در مقیاس جهانی ۱۷Mbps است. حالا می خواهیم اینترنت مورد نیاز برای کارهای روزانه شما را بررسی کنیم :

– پخش موسیقی آنلاین : ۱Mbps

– دیدن ویدئو ۱۰۸۰p : 4-5 Mbps

– ویدئوهای ۴K : 15-25Mbps

– بازی های آنلاین مانند فورت نایت : ۳ Mbps

به نظر ما داشتن اینترنت ۴G برای انجام تمام این کارها کافی است.

 اینترنت ۵G هنوز آماده استفاده نیست

محدوده استفاده از اینترنت ۵G در زمان رونمایی قطعا برای نقاطی از شهرهای بزرگ خواهد بود و استفاده از این اینترنت در نقاط مختلف یک شهر یا حتی یک کشور نیاز به زمان بسیاری دارد.

قضاوت در مورد اینترنت ۵G زود است

ما هنوز از قیمت تلفن های همراهی که دارای اینترنت ۵G هستند اطلاعی نداریم. قیمت این تلفن های همراه قطعا بالای ۱۰ هزار دلار خواهد بود.

زمان رونمایی از برخی از این سبک گوشی ها سال ۲۰۱۹ است و این موضوع با زمان رونمایی از این اینترنت کاملا متفاوت است. در بهترین حالت زمان رونمایی از اینترنت ۵G یک سال بعد از رونمایی از این گوشی ها است.

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها