کارت گرافیک جدید AMD مراکز داده ای را تصویرسازی می کند

0
416

کالاسودا – شرکت AMD از کارت گرافیک جدید خود برای تصویرسازی مراکز داده ای رونمایی کرد. این شرکت از یک کارت گرافیک پیشرفته رادئون برای این کار استفاده خواهد کرد.

شرکت AMD مستقر در کالیفرنیا، از کارت گرافیک Radeon Pro V340 برای تصویرسازی مراکز داده ای از جمله طراحی کامپیوتری، رندر کردن تصاویر و فیلم ها و برنامه های گرافیکی رونمایی کرد.

محققان پروژه ICD پیش بینی کرده اند تعداد افرادی که تا سال ۲۰۲۰ موبایل به دست خواهند شد تا میزان ۷۲ درصد بیشتر می شود که ۲۰ درصد از این کاربران نیاز به دسترسی به برنامه های تصویربرداری قدرتمند دارند. حدود ۳۴ درصد نیز ممکن است از این برنامه ها استفاده کنند.

برای مثال اگر برای پروژه ای خاص به گوشی موبایل قدرتمندی نیاز داشته باشد، باید کارت گرافیک آن از عهده پردازش برآید. بسیاری از افراد نیز در ادارات و شرکت های خود که با لپ تاپ های سنگین کار می کنند، نیاز به برنامه های تصویر سازی دارند که قدرت پردازش بالایی را می طلبد.

مایکل دنیف، مدیر گرافیک فضای ابری AMD در این باره در یک نشست مطبوعاتی بیان کرد: «این به این معنی است که مرکز داده ها به سخت افزار تصویرسازی برای سر و کار داشتن با اپلیکیشن های فضای ابری که نیاز به پردازش دارند، مجهز می شود و تقاضا برای ارائه کارت های گرافیک مانند کارت گرافیک AMD Radeon Pro برای این مرکز داده ای از این پس رو به افزایش خواهد بود.»

دنیف اضافه کرد که به جای خرید Workstation های کاری گران قیمت بهتر است از یک لپ تاپ اما با کارت گرافیک قوی استفاده کنند. چرا که بسیار از برنامه های گرافیکی نیز به کندی در فضای ابری اجرا می شوند و استفاده از این کارت گرافیک جدید می تواندبرای آنها کمک کننده باشد.

جزئیات کارت گرافیک جدید

این کارت گرافیک دارای دو واحد پردازش گرافیکی مبتنی بر Vega است. این واحدهای گرافیکی برای به دست آوردن عملکرد و تراکم بالای کاربر برای محیط های مجازی بهینه سازی شده اند. به این معنی که تعداد زیادی از کاربران همزمان می توانند از یک کارت گرافیک با استفاده از راه حل های مجازی دسکتاپ استفاده کنند. دنیف بیان کرد که عملکرد در اینجا برای ما مهم است، اما هر کارت گرافیک قابلیت افزایش یافته ۳۳ درصدی دارد.

کارت های گرافیکی توانمند شده با تکنولوژی MxGPU یا تصویرسازی بر مبنای سخت افزار اجازه می دهد که یک پردازنده گرافیکی در میان چند کاربر به اشتراک گذاشته شود. شرکت AMD کارت گرافیکی خود را در رویداد VMworld در لاس وگاس رونمایی کرد.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید