اینستاگرام افسرده ها را درمان می کند

0
309

اینستاگرام افسرده ها را درمان می کند|کالاسودا

کالاسودا_پژوهشگران  آمریکایی الگوریتمی هوشمند ابداع کرده اند که با استفاده از آن می توان از طریق اسکن عکس های اینستاگرام افسردگی کاربران را تشخیص داد.

افسردگی از جمله بیماری هایی است که برای بسیاری از شهروندان امروزی شناخته شده و رایج محسوب می شود. درواقع بسیاری از ما در ساعاتی از روز و یا حتی برخی روزهای ماه سرحال نیستیم و احساس می کنیم نیاز داریم به لحاظ روانی ریکاوری شویم . با این وجود بیماران مبتلا به اختلال افسردگی برای درمان به چیزی فراتر از قرص و دارو نیازمندند و گاهی روان درمانی و مشاوره طولانی مدت می طلبند.

اکنون به نظر می رسد فناوری روشی جدید برای حل مشکلات بیماران مبتلا به این اختلال کشف کرده اند.محققان دانشگاه های ورمونت و هاروارد طرحی جدید در دستور کار خود دارند. طرحی که بر اساس یک الگوریتم کار می کند. این الگوریتم قادر به کشف انواع مختلف افسردگی در انسان ها با ضریب صحت ۷۰ درصد است. این در حالی است که پزشکان با استفاده از روش های عادی تشخیص افسردگی تنها می توانند با دقت ۴۲ درصد ابتلا به این اختلال  را تشخیص دهند.

کریس دانفورت از اساتید دانشگاه ورمونت در خصوص این موضوع معتقد است ؛روش جدید می تواند ضمن شناسایی موارد ابتلا به افسردگی به انسان ها کمک کند تا از ابتلا به دیگر  بیماری های روانی نیز مطلع شوند.

الگوریتم یاد شده ابتدا می تواند سرنخ های ابتلا به افسردگی را شناسایی کند و در مرحله بعدی با دقت بیشتری کشف کند که افراد مشکوک به ابتلا به این بیماری واقعا دچار افسردگی هستند یا خیر.

تا به حال از این روش برای بررسی میزان افسردگی و دیگر اختلال ها  از ۱۶۶ آزمودنی استفاده شده که نیمی از آنها در سه سال گذشته سوابق مراجعه به دکتر را به همین علت داشته اند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها