قوانینی که ویراژ خودروهای هوشمند را کم می کنند

0
298

قوانینی که ویراژ خودروهای هوشمند را کم می کنند|کالاسودا

کالاسودا-دولت انگلیس قصد دارد قوانینی جدید در حوزه خودروهای هوشمند اجرا کند. قوانینی که بر اساس آنها،سطح امنیت سایبری تولید این ماشین ها افزایش پیدا می کند.

لورد کالاهان وزیر حمل و نقل انگلیس در این خصوص می گوید خودروهای خودران و اتومبیل های قابل اتصال به اینترنت به طور فزاینده ای در بزرگراه ها و خیابان های انگلیس مورد استفاده قرار می گیرند.در حال حاضر میزان حفاظت از سرنشینان این خودروها و همین طور عابران پیاده چندان مناسب و با کیفیت نیست.

به گفته وی این خودروها امکانات و امنیت کافی را برای حفاظت از خریداران ندارند. اما این حفاظت تنها به موارد فیزیکی مرتبط نمی شود.بلکه این موارد کمک می کنند تا خودروها در برابر حملات سایبری نیز امنیت داشته باشند.بر همین اساس است که مدتی است نگرانی هایی در خصوص امنیت اطلاعات شخص مالکان خود روهای هوشمند به وجود آمده که نکند اطلاعات مهم هویتی آن ها به دست هکرها بیفتد.

شاید به سبب همین نگرانی ها باشد که وزیر حمل و نقل انگلستان هشدارهایی در خصوص امکان کنترل این خودروها از راه دور ارسال کرده است. هشدارهایی که توسط هکرها وجود دارد و آنها می توانند از این طریق مشکلاتی جدی به وجود آورند.

در این قواعد به اصولی کلیدی در حوزه امنیت سایبری وسایل اشاره شده است. درواقع بخش بزرگی از این هشدار ها در مورد وسایل نقلیه ای است که  قابل اتصال به اینترنت هستند.

این قوانین دارای هشت اصل است. اصولی که  به شرح زیر هستند :

  1. سازمان ها باید تضمین کنند که امنیت سرنشینان اولویت اول است.
  2. خودروسازان باید خطرات احتمالی تولیداتشان را به خصوص در ارتباط با پیمانکاران ثالث ارزیابی کنند
  3. امنیت خودروها باید در تمام مدت زمان استفاده آنها تضمین شود
  4. سازمان ها و پیمانکاران باید با همکاری هم فرایندها و محصولات امنیتی را تایید کنند
  5. سیستم های امنیتی باید جامع باشند، مدیریت نرم افزاری برای این سیستم ها درنظر گرفته شود
  6. ذخیره اطلاعات به طور ایمن انجام شود و وسایل نقلیه یا سیستم های آنها باید قادر به مقاومت در برابر حملات و تداوم فعالیت خود باشند.
عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها