این بدافزار تماس های شما را ضبط می کند

0
376

کالاسودا_بدافزاری که تماس های شما را ضبط می کند، می تواند حقیقتا ترسناک باشد. مدتی پیش بین خبرهای کالاسودا به یک بدافزار اشاره کردیم که اندرویدی ها را درگیر کرده. اکنون قابلیت های خطرناک دیگری از این بدافزار منتشر شده است.

به نظر می رسد بدافزار مذکور فارغ از این که صدای شما را ضبط می کند، می تواند اقدامات خطرناک دیگری را  انجام دهد. مثلا از طریق ضبط مکالمات شخصی شما و پخش آن ها برایتان دردسر درست کند.

نام این بدافزار KevDroid  است . این برنامه در ظاهر نوعی ابزار مدیریت از راه دور است که با هدف سرقت اطلاعات افراد فعالیت می کند.

متاسفانه تعداد کاربرانی که این برنامه را استفاده کرده اند کم نیست و تنها در کره شمالی ۲۳ گروه کسب و کار از طریق این برنامه هک شده اند.

اما ابن برنامه دقیقا چه اطلاعاتی را سرقت می کند ؟اگر فکر می کنید ماجرا به سرقت مکالمات محدود می شود، سخت در اشتباهید. ماجرا فراتر از این ها است و شامل ضبط صداها و مکالمات تلفنی،سرقت فایل‌ها و تاریخچه وب، گرفتن دسترسی به ریشه، گرفتن اطلاعات در مورد برنامه های نصب شده رو موبایل نیز مرتبط می شود.

اگر هکر این اطلاعات را یکجا جمع آوری کند، می تواند در چند حوزه از قربانی اطلاعات جمع‌آوری کند و این موضوع به نشت اطلاعات منجر می‌گردد که خود باعث بروز مسائلی از قبیل ربودن فرد موردعلاقه، تهدید توسط عکس‌ها یا اطلاعات محرمانه، برداشت اطلاعات کاربری، دسترسی به توکن‌های چند کاربره، پیامدهای مالی-بانکی و دسترسی به اطلاعات طبقه‌بندی‌شده شوند که همگی می‌توانند توسط ایمیل-متن انجام شوند.

فرض کنید مدیر یک شرکت بزرگ باشبد و اطلاعات مهم شرکت و خبرهای داخلی شرکتتان از این طریق سرقت شود. این می تواند یک کابوس تمام عیار برای هر فرد تلقی شود.

توصیه ما به شما کالاسودایی ها این است که برای پیشگیری از این نوع ماجراها، همیشه از یک برنامه رمزگذاری شده برای حفاظت از اطلاعات حساس بر روی گوشی خود استفاده کنید.، هرگز فایل‌هایی را که نیاز ندارید را باز نکنید حتی اگر از طرف کسانی باشد که شما می‌شناسید.مطمئن شوید که Google Play Protect را انتخاب کرده‌اید.از پین یا رمز عبور به‌منظور حفاظت از وسایلتان استفاده کنید تا کسی نتواند بدون اجازه به وسایلتان دسترسی پیدا کند.

از همه مهم تر هم این که همیشه با خبرهای ما همراه باشید تا از جدیدترین وقایع دنیای تکنولوژی با خبر باشید.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید