این سیستم صوتی می تواند به طور اختصاصی موسیقی پخش کند

0
490

کالاسودا_سیستم های صوتی هوشمند همیشه جزو برترین ایده آل ها برای کاربران است. ایده آل هایی که گاهی می توانند برای کاربران مختلف نقشی مهم ایفا کنند.

یک شرکت فناوری تصمیم گرفته از یک ایده جالب  رونمایی کند که می تواند موسیقی را به شکل اختصاصی برای هر کاربر پخش کند. این ایده جالب موسوم به «نووتو» (noveto) است و بر پایه فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه یافته است.

این سیستم چه ویژگی هایی دارد ؟

_این سیستم صوتی به سرنشینان خودرو اجازه می دهد هر موسیقی ای را به شکل اختصاصی گوش کنند

_سیستم صوتی مذکور، بر پایه ای توسعه یافته که امواج موسیقی را به طور متمرکز و مستقیم به سرنشینان خودرو می‌رساند و مانند یک هدفون عمل می‌کند

_شما می توانید از طریق این سیستم صوتی هر آنچه را که مایلید به طور سریع گوش دهید. به بیان دیگر این سیستم صوتی هوشمند آهنگ های مورد علاقه شما را گلچین می کند.

کدام شرکت ها در حوزه سیستم های صوتی فعالیت کرده اند؟

پیش از این شرکت های مشهوری مثل شرکت‌های هارمان (harman)، هیوندای و کیا نیز روی این نوع سیستم ها کار کرده اند. این در در حالی است که سیستم مذکور امواج موسیقی را به طور متمرکز و مستقیم به گوش راننده یا مسافر می رساند. بر این اساس دیگر سرنشینان خودرو، صدا را نمی شنوند.

این سیستم صوتی چه سودی دارد؟

شاید برایتان سوال باشد این سیستم صوتی چه سودی دارد. پاسخ این است؛ تا به حال شده با خانواده سوار خودرو باشید و سر انتخاب موسیقی یا گوش دادن به رادیو بحث کنید؟

شرکت «نووتو» فناوری هدفون مجازی خود را در نمایشگاه فناوری «CES 2018» رونمایی کرد. حسگرها در این سیستم، حرکت سر فرد را دنبال می‌کنند و صدا از طریق موتورهای پردازش سیگنال دیجیتال و مبدل‌ها به شکل بی‌سیم و به طور مستقیم به گوش کاربر فرستاده می‌شود.

در حال حاضر این شرکت با خودروسازی «سئات» قرارداد امضا کرده است تا نشان دهد که این فناوری می‌تواند به طور موفقیت آمیزی در خودروها تعبیه شود.

سیستم مذکور این امکان را فراهم می‌کند تا هر کودکی که در صندلی‌ عقب خودرو نشسته است، موسیقی یا صوت دلخواه خود را گوش کند.

جزئیات اندکی در مورد چگونگی کارکرد این سیستم فاش شده است، اما ما با ارسال صوت به صورت هدفمند غریبه نیستیم و قبلا فناوری‌های مشابه نظیر بلندگوی جیبی پارامتریک موسوم به Soundlazer را دیده‌ایم.

نظر شما چیست؟ آیا این سیستم می تواند برای پایان دادن به دعاهای درون ماشین کاربردی باشد؟

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید