این گاردریل هوشمند مانع از تصادف می شود

0
959

کالاسودا_گروهی از پژوهشگران نوعی گاردریل هوشمند طراحی کرده اند که می تواند مانع از تصادف شود. این موضوع برای راننده های اهل سرعت بسیار مهم خواهد بود.

پژوهش ها چه می گویند؟

یک پژوهش خارجی نشان می‌دهد که حدود ۲۰ درصد مرگ‌های ناشی از تصادفات به خاطر وجود گاردیل نامناسب اتفاق می‌افتد؛ گاردریل هایی که اگرچه نقششان محافظت از جاده و تقسیم آن است اما گاهی خود، باعث آسیب شدید خودرو  مرگ راننده و سرنشینان می‌شود.

شرکت کره‌ای «شیندو»  shindo برای رفع این مشکل، گاردریل‌هایی را عرضه کرده که به واسطه خاصیت ارتجاعی، پس از برخورد خودرو، فشار حاصل از تصادف را جذب و خودرو را به داخل مسیر جاده بازمی‌گرداند.

شیندو اعلام نکرده این نوع گاردریل  در برابر چه میزانی از فشار قدرت تحمل دارد.

این گاردریل هوشمند است

جالب است بدانید این گاردریل هوشمند است. یعنی می تواند خاصیت ارتجاعی خود را هنگامی فعال کند که کاربر در منطقه خطر است. این گاردریل ضمن شناسایی شرایط خطر، به افراد کمک می کند به سرعت از منطقه تصادف با گاردریل فاصله بگیرند .

برخی کاربران معتقدند شاید بهتر باشد، این گاردریل ها تا حدی هوشمند باشند که حتی اس ام اس یا ایمیل داده و کاربران را در جریان مشکلات و مسیرهای تصادف و یا پر ریسک قرار دهند.

از ترافیک تا تصادف

ترافیک موضوعی است که هرروز با آن در ارتباطیم و بی‌نظمی و خلاف‌های پی‌درپی و به اصطلاح زرنگ‌بازی این ترافیک را دوچندان خواهد کرد.

اخلاق ناپسند و بی‌نظمی در رانندگی اکنون به یک فرهنگ تبدیل شده و اصلاح آن بسیار دشوار است. رانندگی مانند برخی از رفتارهای دیگر ناشی از تاثیرات محیطی، روانی و اجتماعی است و نحوه رانندگی در فضای شهری ناشی از سلامت و یا عدم سلامت روحی و روانی فرد دارد.

هنگامی که یک راننده در جاده‌ها به صورت خطرناک سبقت می‌گیرد و جان خود را به بخت و اقبال می‌سپارد همزمان جان چندین نفر در ماشین مقابل را نیز در بازی خطرناک و روان پریشانه خود شرکت می‌دهد.

همین فرد پس از دیدن یک مامور راهنمایی و رانندگی  کمربند می‌بندد، قانونمند می‌شود و در مقابل دیدگان پلیس راهور همانند طفلی سر به زیر پشت فرمان ماشینش قرار می‌گیرد.

چنین حرکتی مختص یک نفر نیست اگر راهی جاده‌های باریک و خطرناک کردستان شوید هر لحظه و هر ثانیه باید منتظر بیرون آمدن ماشینی از پشت یک کامیون باشید که همانند ماتادورهای اسپانیایی چشم در چشم راننده ماشین رو به رو می‌دوزد و با افتخار سبقت خود را انجام می‌دهد.

اما ما چقدر این خلاف‌ها و بی‌فرهنگی‌ها را برعهده دولت و حکومت و جاده‌های نامناسب  بگذاریم؟ تا چند سال دیگر تیتر روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها جاده‌های نامناسب کردستان و قتلگاه رانندگان را تکرار وار بازنویسی کنیم؟؟

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید