چطور بازیابی فایلهای پاک شده در اندورید را انجام دهیم؟

0
132
چطور بازیابی فایلهای پاک شده در اندورید را انجام دهیم؟

داشتن یک دستگاه اندرویدی مزایای بسیاری دارد. این یک پلتفرم کامل برای کار و بازی است که در آن شما می توانید تقریبا هر کاری را با استفاده از دستگاه خود انجام دهید و تعداد زیادی اپلیکیشن نیز وجود دارد که می توانید آنها را به راحتی  روی دستگاه خود نصب کنید.

فایل ها چگونه پاک می شوند؟

وظایف زیادی برای انجام دادن در این دستگاه خود از ارتباط و تماس گرفتن تا ثبت خاطرات وجود دارد. با این حال، دستگاه های آندرویدی نیز مستعد برخی عملکردهای نامطلوب است هستند و داده های را از بین ببرند. برای مثال فرض کنید که گوشی هوشمند شما به زمین می افتد یا آب داخل آن می رود یا شما ممکن است با برخی از نرم افزار های هک یا ویروس مواجه شوید.

به همین دلیل ممکن است برخی از فایل های خود را به طور تصادفی حذف کنید. برای همه این دلایل، مهم است که به طور منظم فایل های خود را پشتیبان گیری کنید. اگر برخی از داده های خود را از دست داده اید، خواندن این مقاله می تواند مفید باشد. ما در مورد راه هایی برای بازیابی فایلهای پاک شده در اندروید صحبت خواهیم کرد.

فایل ها چگونه پاک می شوند؟

بکاپ گیری و بازیابی با سرویس ابری

امروزه گزینه های ابری بسیاری برای پشتیبان گیری وجود دارد که در آن شما می توانید تمام اطلاعات و فایل های خود را ذخیره کنید و نه تنها از طریق تلفن خود، بلکه از رایانه نیز به آنها دسترسی پیدا کنید. یک مورد عالی در مورد این اپلیکیشن ها این است که اکثر شرکت هایی که از ذخیره سازی ابر پشتیبانی می کنند، اطمینان داده اند که تمامی فایل ها به صورت خودکار بکاپ گرفته می شوند.

بنابراین، به جای اینکه این کار را به صورت دستی انجام دهید، گزینه بکاپ گیری خودکار را فعال کنید. این روش خصوصا برای ذخیره تصاویر شما می تواند مفید باشد، و هر عکسی که بگیرید به صورت خودکار به سیستم پشتیبان گیری می رود واگر عکسی را اشتباهی پاک کردید، نگران باشید . می توانیدسرویس ابر خود را بررسی کنید و اگر هنوز وجود دارد، فقط آن را دانلود کنید و در پوشه گالری خود ذخیره کنید. اما راه های دیگری هم برای بکاپ گیری فایل ها وجود دارد.

بکاپ گیری و بازیابی با سرویس ابری

با استفاده از یک اپلیکیشن

یکی از مهمترین روش بازیابی فایلهای پاک شده استفاده از اپلیکیشن است. تعداد زیادی از این برنامه ها در فروشگاه Google Play وجود دارد، اما انتخاب ما DiskDigger است. این برنامه به شما دو حالت جستجوی فایل های حذف شده ارائه می دهد:

نحوه بازیابی فایلهای پاک شده با کمک DiskDigger

اسکن پایه یا Basic Scan: با این روش شما می توانید فایل ها را حتی اگر گوشی شما روت نشده باشد، بازیابی کنید.

پس از نصب اپلیکیشن گزینه Start Basic photo scan را انتخاب کنید. با این کار فرایند بازیابی آغاز می شود و تنها کافی است به بخش Scanning for files بروید.

اسکن کامل یا Full Scan: شما می توانید فایل ها را در در گوشی های روت شده بازیابی کنید.

با توجه به این واقعیت که این گزینه برای دستگاه های روت شده است، می توانید انتخاب کنید که کدام پارتیشن را می خواهید اسکن کنید. سپس باید انواع فایلهایی را که میخواهید پیدا کنید انتخاب کنید. پس از اینکه اسکن فایلها کامل شد، شما باید فایل های دلخواه را انتخاب کرده و با استفاده از گزینه Recovery را بازیابی کنید. سپس شما می توانید فایل های خود را هر جا که می خواهید ذخیره کنید.

با استفاده از یک اپلیکیشن

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها