بانک های آمریکا در برابر ارز دیجیتال آرایش دفاعی گرفتند

0
830
بانک های آمریکا در برابر ارز دیجیتال آرایش دفاعی گرفتند|کالاسودا

بر اساس تصویب قانونی در وزارت خزانه داری فدرال ایالات متحده ، بانک های آمریکایی خرید اعتباری ارزهای دیجیتال را ممنوع اعلام  کردند .

به نظر می رسد قرار نیست یک روز را هم بدون خبری در مورد ارزهای دیجیتال در کالاسودا سر کنیم و تقریبا هر روز یک خبر جنجالی در خصوص این نوع ارزها و روابطشان با دولت های مختلف به گوشمان می رسد . مدتی پیش نیز همانطور که در بین خبرهای کالاسودا نیز اشاره کردیم ؛  برخی کشورهای آسیایی مانند ژاپن و کره جنوبی نیز محدودیت هایی را در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال وضع کرده بودند . نگرانی هایی که عمده علتشان، به پولشویی مرتبط می شد .

اکنون نیز نوبت به ایالات متحده رسیده که طی یک تصمیم تامل برانگیز ، ورود ارزهای دیجیتال و معامله این ارزها را در سیستم های بانکی خود محدود و به بیانی دقیق تر ممنوع اعلام کند . اما این دقیقا به چه معناست ؟ بر اساس این قانون جدید ، از این پس ، تمامی  افرادی که از خدمات بانک های فدرال ایالات متحده  استفاده می کنند،  نمی توانند با استفاده از کارت های اعتباری صادرشده توسط این بانک ها ارز دیجیتال خریداری کنند.

علت این بی مهری دولت ایالات متحده با بانک ها چیست ؟ بانک مرکزی آمریکا، سیتی گروپ و جی پی مورگان  علت اصلی این محدودیت ها را برخی نگرانی های کاربران اعلام کردند . به بیانی دقیق تر علت این ممنوعیت ، ماهیت فرار و غیرقابل پیش بینی ارزهای دیجیتال است ، موضوعی که  باعث شده شبکه بانکی آمریکا در مورد استفاده از این ارزها محتاط و بدبین باشد.

این موضوع به محض انتشار موجی از نگرانی ها را نیز بین کاربران اشاعه داده است . گرچه هر یک از بانک های مذکور برای کاهش نگرانی ها اقدام به انتشار بیانیه هایی رسمی کرده اند ، اما باز هم عده ای پیدا می شوند که نسبت به این تغییرات احساس خطر کنند .