با اختراع اسلحه جایزه نقدی بگیرید

0
1418

کالاسودا – ارتش آمریکا اعلام کرده است که استارتاپهایی که اسلحه جدید اختراع کنند، جایزه نقدی پاداش می‌گیرند.

ارتش آمریکا در حال همکاری با استارتاپ هایی است که بتوانند سلاح های جدید اختراع کنند و در عوض جایزه ۲۰۰ هزار دلاری هدیه بگیرند.

این برنامه که نام xTechSearch را از آن خود کرده است، قصد مرتبط ساختن ارتش آمریکا با شرکای دفاعی غیر دولتی را ( فراتر از قراردادهای دفاعی مگا که اکثرا با آنها کار می‌کند) دارد.

ارتش در واقع میخواهد یک اجتماع از نوآوران را برای کشف فضای کامل تفکر و هنر آنچه شدنی است، گرد هم آورد. این رقابت  میان استارتاپ ها فضایی برای محک ارتباط ارتش آمریکا با دنیای فناوری نیز تلقی میشود. اخیرا مهندسین گوگل، مایکروسافت و آمازون در مقابل کار در ارتش آمریکا و آژانس های دفاعی و در تلاش برای هدایت اصول صنعتی در موارد دفاعی بسیار جسور عمل میکنند.

گسترش ارتش به کمک استارتاپ ها می تواند تلاش نظامی برای ایجاد جایگاه ویژه در فناوری های مهم جدید همانند هوش مصنوعی ایجاد کند.

با این حال، این کار تنها پیدا کردن ارتباط جدید میان ارتش و فناوری یا دیگر تکنولوژی های حذف شده از میدان جنگ همانند محاسبات ابری و هوش مصنوعی نیست، بلکه رقابت به طور خاص بر سر نوآوری در موشکها، توپخانه ها، تانکها و مرگ و میر سربازان است.

برنامه xTechsearch یک رویکرد جدید برای ارتباط مستقیم مدیران نوآوری با آزمایشگاه های ارتش با هدف تمرکز بر کاهش موانع ورودی و تحریک نوآوری در این حوزه است.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید