با این دوربین هوشمند شخصیت های کارتونی محبوبتان را زنده کنید

0
709

کالاسودا_دوربین هوشمند جدیدی که می تواند شخصیت های کارتونی محبوب کاربران را نمایش داده و به شکلی منحصر به فرد از طریق هوش مصنوعی تغییر دهد موضوع خبر ما است. اگر دوست دارید از ماجرای این دوربین اسرار آمیز سر در بیاورید با ما همراه باشید.

یک پژوهشگر خوش ذوق حوزه فناوری در استرالیا نوعی دوربین هوشمند طراحی کرده که می تواند عکس ها را به تصاویر کارتونی تبدیل کند. درواقع این دوربین فانتزی محسوب می شود.

نام این پژوهشگر استرالیایی، دن مکنیش” (Dan Macnish) است و وی پیش از این نیز در حوزه فناوری های حوزه دوربین فعالیت هایی داشته است. درواقع این مهندس استرالیایی است که یک دوربین فوری طراحی کرده است که می‌تواند عکس‌ها را به تصاویر کارتونی تبدیل کند.

روش کار وی نیز در نوع خود جالب است. او با استفاده از “شبکه عصبی” عکس‌ها را به تصاویر خام کارتونی ترجمه کرد. شبکه‌های عصبی سیستم‌ها و روش‌های محاسباتی نوین برای یادگیری ماشینی، نمایش دانش و در انتها اعمال دانش به دست آمده در جهت بیش‌بینی پاسخ‌های خروجی از سامانه‌های پیچیده هستند.

مکنیش با استفاده از بازی آنلاین “Quick, Draw” گوگل این دوربین را رونمایی کرده است. دوربین مذکور، قادر است؛ میلیون‌ها تصویر گرافیکی و هنری که موسوم به “دودلز” ( Doodles) هستند را نقشه‌برداری کرد.

در مرحله بعدی، داده‌های بازی به دسته‌هایی طبقه‌بندی می‌شوند که پردازنده تصویر قادر به تشخیص آنها است تا تصویر کارتونی مرتبط را ارائه دهد جالب است که کاربران هیچ‌گاه نمی‌توانند بفهمند که عکس اصلی قرار بود به چه تصویری شبیه باشد.

همه بازی های کامپیوتری بد نیستند. برای مثال هماهنگی بین چشمها و اعضای بدن یکی از مهارتهایی است که همزمان با دیدن صفحه نمایش و فرمان مغز به دستها و انگشتان صورت می گیرد و نکته قابل تامل تر هم  این است که این کار در بازیهای کامپیوتری در حداقل زمان و حداکثر سرعت باید انجام پذیرد. این مهارت به این صورت به ما کمک می کند به طور مثال، شما همزمان با اینکه رانندگی می‏‌کنید، پیچ رادیو را هم می چرخانید و یا اینکه کار دیگری انجام می دهید.

از مزایای یک تایپیست خوب بودن این است که بتوان یک رزومه کاری خوب و استاندارد و قابل قبول نوشت و یا اینکه در کوتاهترین زمان ممکن پایان نامه دانشگاهی خود را، خود بنویسیم و یا اینکه یک ایمیل رسمی را آنطور که باید تنظیم نماییم. گفتگو (chat) همزمان بین فرد و رایانه در بعضی بازیها قسمت کلیدی بازی است و کلیدهای میانبر سریع (Hot Keys) که به جای کلیک کردن ۳ بار ماوس در جاهای مختلف، می‏توان بدون اتلاف وقت و فقط با یک کلید مخصوص آن کار مورد نظر را انجام داد. نکته مهم این است که پس از مدتی جای هر کلید در ذهن ثبت شده و همین باعث ارتقای مهارت تایپ و کلیدیابی در صفحه‏ کلید می شود.

برای افرادی که اهل بازی باشند و البته به عکاسی هم علاقه مند باشند، این یک ترکیب ایده آل است، نظر شما چیست؟