رقابت با قارچ خور در فضای واقعیت مجازی

0
1251
رقابت با قارچ خور در فضای واقعیت مجازی

رقابت با قارچ خور در فضای واقعیت مجازیکالاسودا – بازی واقعیت مجازی قارچ خور با نام Mario Kart Arcade GP VR با موفقیت در ژاپن و آمریکا رونمایی شده است. لازم به ذکر است که این بازی واقعیت مجازی در مکانی مخصوص شبیه به کارتینگ در آمریکا طراحی شده است. این بازی توسط شرکت بندای نامکو و HTC ساخته شده است.

شرکت بندای نامکو، پیش از این مجوز بازی را برای پلتفرم واقعیت مجازی صادر کرده و تائید می کند که این سیستم واقعیت مجازی در ماه آینده در ایالات متحده آمریکا البته نه به طور گسترده، برای تجربه کاربران مورد استفاده خواهد بود. در ۱۳ ژوئن سال جاری این شرکت از جدیدترین دستگاه آرکید خود رونمایی کرد که با تمرکز بر تکنولوژی واقعیت مجازی طراحی شده بود. این دستگاه‌های آرکید از هدست واقعیت مجازی شرکت HTC با نام “HTC Vive” استفاده خواهند کرد.

رقابت در قلمرو قارچ خور

نکته این بازی این است که Mario Kart ابتدا تنها در بخشی به نام منطقه واقعیت مجازی یا VR Zone در واشنگتن رونمایی خواهد شد. ایده پشت این کار نیز دسترسی پلتفرم واقعیت مجازی برای عموم است. در این بازی چهار بازیکن در خودروهای کارتی طراحی شده قرار می گیرند و در مسیر قلمرو پادشاهی  موسوم به قارچ با یکدیگر رقابت می کنند. این چهار کاربر تحت نام نمادین ماریو، لوئیجی، پیچ و یوشی خواهند بود.

مچ بندهایی برای ترمز و حرکت

از دیگر نکات جذاب این بازی می توان به دو شخصیت غیرقابل کنترل بازی (NPC)، شامل Wario و Bowser اشاره کرد. همچنین ردیاب هایی به نام Vive tracker باید به مچ‌ دست چپ و راست بازیکنان وصل شوند. طرز کار مچ بندها به این صورت است که از مچ بند راست برای حرکت و از دیگری برای ترمز کشیدن استفاده می ‌شود. آیتم‌ های بازی شامل موز (Banana)، صدف سبز (Green Shell) و چکش (Hammer) است. فرمان ماشین از تکنولوژی Force Feedback پشتیبانی خواهد کرد. صندلی‌ ها هم در حین مسابقه دچار لرزش و سر و صدا خواهند شد.

رقابت با قارچ خور در فضای واقعیت مجازی

این تجربه واقعیت مجازی توسط پلتفرم واقعیت مجازی وایو HTC طراحی شده است. رسانه ها بیان کرده اند که این بازیکنان گرافیکی خارق العاده و منحصر به فردی را در حین بازی تجربه می کنند، ضمن اینکه باید آیتم هایی را نیز در کل مسیر جمع آوری کنند تا امتیاز کلی آنها سنجیده شود.

پیشنهاد تجربه واقعیت مجازی Mario Kart در واشنگتن به شش ماه قبل باز می گردد، زمانی که هنوز لوکیشنی اعلام نشده بود تا امروز که مشخص شد این بازی واقعیت مجازی در مکانی در واشنگتن به روی علاقه مندان گشوده خواهد شد.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید