با پوست  بدنتان  لوازم خانه را مدیریت کنید

0
359

کالاسودا_آیا می دانستید می توانید با پوست بدن خود  لوازم خانه را مدیریت کنید؟ اگر از این موضوع متعجب شده اید، جالب است بدانید این قابلیت واقعا وجود دارد و قابل اجرا است.

شاید استفاده از پوست هوشمند برای کنترل لوازم خانه تا سال ها پیش تنها یک رویای دور از دسترس بود، اما این روزها این موضوعی عادی تلقی می شود.

درواقع شما می توانید به راحتی از طریق پوستتان لوازم خانه را مدیریت کنید. در سال ۲۰۱۵ دانشمندان دانشگاه سارلمند آلمان، برچسب‌هایی ساختند که تنها انسان را قادر به کنترل دستگاه‌های تلفن همراه می‌کرد، اما در حال حاضر تیمی به سرپرستی یورگن استیمل (Jurgen Steimle) این فناوری را توسعه داده و پوست لمسی چند کاره Multi-Touch Skin را با قابلیت کنترل بسیاری از وسایل الکترونیکی طراحی کردند.

جالب است بدانید که  جوهرافشان این فناوری بر لایه نازک پلاستیکی متشکل از (پلی استیلن) در کمتر از یک دقیقه چاپ شده و در قسمت‌های مختلف پوست می‌چسبد.

به بیانی دقیق تر، این پوست از دو لایه الکترودهای انباشته شده تشکیل یافته است. هر قطعه از پوست از ریزتراشه‌های کنترل لمسی تشکیل شده که به نوبه خود به یک رایانه بسیار کوچک متصل است.

بنابراین درست زمانی که کاربر پوست را با انگشتانش لمس می‌کند، برق هدایت شده و بار الکتریکی تخلیه می‌شود. سیگنال‌های حاصله نیز به‌صورت بی‌سیم شکاف‌های الکترونیکی را آزاد کرده و بسته به نوع لمس شناسایی شده، می‌توان وسایل الکترونیکی را کنترل کرد.

اگر تا این جای مطلب بسیار شگفت زده شده اید، به این موضوع نیز دقت کنید که  نوعی از این پوست به دور دست کاربر چسبیده و با لمس آن می‌توان رنگ چراغ و میزان درخشندگی ال‌ای دی را کنترل کرد. گونه‌ای دیگر به پشت گوش متصل شده و اجازه می‌دهد کاربر، حجم صدا و قطعه‌های موسیقی را کم و زیاد کند.