با این خودروی خودران بدون نقشه ناشناخته ها را کشف کنید

0
369

کالاسودا_خودروی خودران ام‌آی‌تی بدون نقشه به مکان‌های جدید می‌رود. این خودروی خودران توسط گروهی از پژوهشگران دانشگاه ام آی تی طراحی شده است.

در خصوص این طرح، «دانیلا روس» مدیر لابراتوار CSAIL گفت: نیاز به نقشه سه‌بعدی کار خودروهای خودران را مشکل می‌کند. اما خودروها در سیستم جدید، می‌دانند کجا هستند و موانع پیش روی آن‌ها چیست.

از سوی دیگر، تیم هوش مصنوعی در لابراتوار CSAIL سیستم نوینی را ایجاد کرده‌اند که خودروی خودران وارد مکان‌هایی می‌شود که نقشه سه‌بعدی آن‌ها را از قبل ندارد. نام این سیستم MapLite است که ترکیبی از دیتای جی‌پی‌اس و سنسورهایی است که خوانش نقشه را از روی گوگل مپ انجام می‌دهد.

تمامی این موارد می توانند به عنوان موضوعاتی مهیج و جذاب برای کاربران در نظر گرفته شوند. به ویژه کاربرانی که عادت دارند به سفرهای جاده ای رفته و البته از نقشه های آنلاین استفاده کنند.

بر اساس  آزمون  جاده‌ای در منطقه دِوِنس ماساچوست تویوتای مرکز تحقیقات، این خودرو  موفق شده  تا شعاع ۱۰۰فوتی را با استفاده از سنسورهای IMU و سیستم LIDAR شناسایی کند.

هم اکنون اغلب سازندگان خودروهای خودران از نقشه‌های سه‌بعدی از قبل نصب‌شده بهره می‌برند و ایمنی رانندگی در حواشی شهرها و مناطق روستایی با خطر مواجه است. اما اگر سیستم جدید ام آی تی تایید شود، کمک بزرگی به فناوری خودران خواهد کرد.

باید دید آیا این خودرو می تواند رقیب مناسبی برای خودروهای خودران از گروه هایی مثل تسلا، لیفت و … باشد یا خیر. اگرچه از مرحله طراحی تا اجرای این خودرو و ورودش به بازارهای فروش و سپس جاده ها، مسیری طولانی در راه است. با این وجود نمی توان به آینده این خودرو امیدوار نبود.

نظر شما چیست ؟