برنامه موبایلی strava fitness  اطلاعات نظامی ایالات متحده را لو داد

0
328
برنامه موبایلی strava fitness  اطلاعات نظامی ایالات متحده را لو داد|کالاسودا

برنامه موبایلی strava fitness  اطلاعات نظامی ایالات متحده را لو داد|کالاسوداکالاسودا_ برنامه مشهور strava fitness  در یک اقدام عجیب و البته ظاهرا ناخواسته ، بسیاری از اطلاعات نظامی ایالات متحده را لو داد . اطلاعاتی که از اهمیت بسزایی برای امنیت ملی کشور ایالات متحده  برخوردار بودند .

طی نوامبر سال گذشته ، سایت  strava   نقشه گرمایی مجموعه فعالیت های کاربران خود در سراسر دنیا را منتشر کرد که حاوی اطلاعاتی از یک میلیارد کاربر برنامه یادشده در کل دنیا بود.

نقشه یاد شده بسیاری از کشورهای جهان را در برمی گیرد.موضوعی که همان وقت هم موجب حیرت بسیاری از کاربران موبایلی شد . چرا که طی روزها نخست ارائه این برنامه به کاربران موبایلی قرار بود ، به شبکه اجتماعی قهرمانان و علاقمندان به فعالیت های ورزشی مبدل شود، اما در عمل کاربردهای دیگری پیدا کرده است.

برای مثال این روزها سیستم GPS  این برنامه جنجال هایی به راه انداخته . سیستمی که با هدف  ردگیری و مکان یابی محل فعالیت های ورزشی کاربرانش استفاده می شود ، اما در عمل  موقعیت پایگاه های نظامی آمریکا را لو داده است .اما این اتفاق چگونه رخ داده است ؟ به نظر می رسد ؛ تنوع اطلاعات موجود در نقشه  stave  به بسیاری از افراد امکان خواهد داد تا موقعیت پایگاه های نظامی آمریکا را شناسایی کرده و از فعالیت های روزمره کارکنان آنها مطلع شوند.ناتان روسر یکی از اعضای موسسه United Conflict Analysts در این مورد می گوید افرادی که اطلاعات اولیه را در مورد پایگاه های نظامی آمریکا در اختیار داشته باشند می توانند موقعیت کارکنان آنها را هم زیرنظر بگیرند. زیرا بسیاری از نظامیان آمریکایی هم از برنامه تلفن همراه مذکور استفاده می کنند.

 این موضوع دقیقا در منافات با امنیت ملی ایالات متحده است ، چرا که کافی است ، با تحلیل نقشه های مختلف موقعیت نیروهای گشت زنی و عملیاتی آمریکا را در خاک کشورهایی مثل افغانستان شناسایی کرد تا خطرناک ترین اتفاقات برای نیروهای اعزام شده به دیگر کشورها رخ دهد .

هنوز مشخص نیست آیا این موضوع کاملا سهوی بوده یا خیر و آیا مقامات آمریکایی مجازاتی برای طراحان این نقشه تعیین خواهند کرد و یا از خیر این ماجرا می گذرند .