بلایی که سر 37 هزار گوشی قاچاق آمد

0
455

37 هزار گوشی تلفن همراه با سواستفاده از مدارک مسافران وارد کشور شده اند و قاچاق محسوب می شوند. دولت برای جلوگیری از فعالیت این گوشی ها اقداماتی را انجام داده است.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، 37 هزار گوشی تلفن همراه قاچاق اخیرا از سوی سامانه همتا شناسایی شده که 30 هزار گوشی از آن خاموش است و برای 7 هزار گوشی فعال نیز پیامک هشدار رفته. پیامک ها در حد هشدار بوده و هیچ یک از این گوشی‌ها قطع نشده‌ است.

خریداران این 37 هزار گوشی تلفن همراه، شامل مسافران واقعی که خودشان اقدام به وارد کردن گوشی موبایل به صورت مسافری کرده‌اند و افرادی که این موبایل ها را خریداری کرده‌اند. اما این افراد نباید احساس خطر کنند که گوشی قاچاق خریداری کرده اند و می توانند با ارائه مدارک لازم از جمله پاسپورت و فاکتور خرید معتبر، در مهلت یک ماهه مدارک مثبته خود را به ادارات صنعت، معدن  ارائه دهند. این اقدام باعث می شود که از غیرفعال شدن گوشی‌های تلفن همراه خود جلوگیری کنند.

حدود ۷۰۰۰ گوشی تلفن همراه در تاریخ ۲۸ شهریور ماه، پیامک هشدار را دریافت کرده‌اند. این خریداران تا 28 مهرماه فرصت دارند اعتراض خود را ثبت کنند. باقی 30 هزار گوشی خاموش نیز در زمان روشن شدن پیامک را دریافت کرده اند.

البته این تنها مورد قاچاق گوشی مسافری شناخته شده نیست و باقی گوشی ها هم شناسایی شده اند. در میان این موارد شناسایی شده یک مورد قاچاق هم از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا افشا شده است که طی آن یک نفر با سواستفاده از اطلاعات مسافران، ۲۰۰۰ گوشی قاچاق را وارد کرده است. این فرد این موارد را به صورت مسافری ثبت کرده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها