بهترین مرورگرهای وب برای لینوکس چه مرورگرهایی هستند؟

0
219
بهترین مرورگرهای وب برای لینوکس چه مرورگرهایی هستند؟

امروزه مرورگرهای وب زیادی برای لینوکس وجود دارد، اما همه آنها از تمام توزیع ها پشتیبانی نمی کنند. این موجب می شود که انتخاب اندکی سخت شود.  اما برخی گزینه های قابل اجرا نیز وجود دارد که هنوز هم با همین اکوسیستم قابل اجراست. انتخاب از میان آنها تنها به توزیع لینوکس شما بستگی ندارد، بلکه موارد قابل استفاده را نیز باید لحاظ کنید. در زیر لیستی از این موارد را خواهید دید.

گوگل کروم

این مرورگر به خوبی با هر سیستم عامل دیگری سازگار است. نسخه لینوکس کروم نیز تمام پسوندهای کروم را در ویندوز ارائه می دهد. و ویژگی های چندپردازشی و همگام سازی حساب را نیز در خود گرد آورده است. همچنین آن شامل افزونه فلش، تم ها، افزونه ها، افزودنی ها یا add-ons، امنیت عالی و همگام سازی متقابل با دستگاه های تلفن همراه است.

کروم نه تنها عملکرد سریعتری دارد، بلکه تنها مرورگری بزرگ است که Netflix را به صورت اولیه بر روی لینوکس اجرا می کند.

مزایای استفاده از این پلتفرم:

پشتیبانی از گوگل، رابط کاربری ساده و راحت، سریع و قابل تنظیم، ساخته شده در قابلیت ad blocking، سریع، ادغام با اکوسیستم برنامه Google.

معایب:

قابل استفاده تنها در نسخه های 64 بیتی DEB و RPM، اطلاعات کاربر را به Google ارسال می کند.

مرورگر فایرفاکس

فایرفاکس یک مرورگر معمولی برای استفاده های روزانه متداول است که می تواند جایگزینی برای کروم در سیستم عامل لینوکس باشد. این مرورگر به طور پیش فرض روی اکثر توزیع ها نصب شده است و همانطور که در نسخه ویندوز می توانید آن را اجرا کنید، در لینوکس نیز می توانید این نرم افزار قدرتمند را اجرا کنید.

فایرفاکس دارای یک مجموعه غنی از تم ها و افزونه های خاص است و ابزار همگام سازی آن به شما کمک می کند تا نسخه های مختلفی از آن را شامل نسخه موبایلی و … نصب کنید. این نرم افزار دارای بهترین عملکرد جاوا اسکریپت است. همچنین محافظت در برابر ردگیری ها را به خوبی انجام می دهد. همچنین این مرورگر بارگذاری صفحهات را به صورت سریع ‌تری انجام می دهد و با مسدود کردن تبلیغات و اسکریپت ‌هایی که مرور کردن در اینترنت را کند می‌کنند، صفحات 44% سریع ‌تر بارگزاری می‌ شوند. با کمک این نرم افزار می توانید به یک معامله برد – برد برسید.

مزایا

بهینه سازی شده با سیستم عامل لینوکس، سریع تر از نسخه های قبلی با توجه به موتور کوانتومی،استانداردهای سازگار، از معایب نیز می توان به رابط کاربری که گاهی هنگ می کند اشاره کرد.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها