به این مایکروویو فرمان بدهید، غذا تحویل بگیرید!

0
442

کالاسودا – مایکروویو AmazonBasics، محصول جدید آمازون است که از طریق بلوتوث به اسپیکر هوشمند اکو متصل خواهد شد و می توان با فرمان دادن به آن غذا پخت.

هنگامی که خبری مبنی بر ساخت مایکرویو آمازون شنیدیم، با خودمان فکر کردیم که این دستگاه چه نوآوری می تواند داشته باشد؟ تعجب اولیه ما به دلیل برانگیخته شدن این سوال در ذهن بود که مایکروویو این شرکت نیز یک اسپیکر الکسا دارد یا با دستگاه های الکسا هماهنگ خواهد شد یا خیر. آیا این بدین معنی است که در آینده ای نزدیک شاهد لوازم دیگری از جانب این برند هستیم؟ اما این مایکروویو چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از چالش های ساخت این دستگاه، تعبیه وای فای داخل مایکروویو بوده که آمازون می گوید آن را حل کرده است. نایب رییس دستگاه های آمازون برخی از فرمان های صوتی مایکروویو را به نمایش گذاشت و نشان داد که به کمک الکسا قادر به کارهایی مانند تهیه پاپ کورن، تنظیم تایمر، افزودن زمان به تایمر و توقف مایکروویو خواهید بود. اکنون این مایکروویو به قیمت 60 دلاربرای پیش سفارش آماده است و در ماه نوامبر عرضه می شود.

توجه داشته باشید که قرار نیست از این دستگاه موسیقی پخش شود یا در مورد آب و هوا از آن پرسیده شود و تنها با اسپیکر آمازون هماهنگ می شود و دستورات لازم را برای پخت و پز دریافت می کند. AmazonBasics از ده ها فرمان برای پختن خوراک های گوناگون پشتیبانی می کند؛ بنابراین با دستگاهی شبیه به مایکروویوهای سنتی طرف هستیم با این تفاوت که برای پخت کافی است به آن دستور دهید.

این مایکروویو 17 اینچ طول و 14 اینچ عمق و 10 اینچ درازا دارد. همه چیز در طراحی شبیه به مایکروویو معمولی است. یک درب در سمت چپ و پانل دکمه در سمت راست و یک LCD که نشان می دهد چه میزان از زمان پخت باقی مانده است. به صورت دستی نیز می توانید زمان طبخ را وارد کنید و یا به آن فرمان دهید.

تنها یک ویژگی آن با مایکروویوهای معمولی متفاوت است و آن کلید آبی «Ask Alexa» در پایین مرکز دستگاه وجود دارد و با کمک آن می توانید مایکروویو را با صدای خود کنترل کنید. این نخستین باری است که مایکروویوی با برند آمازون عرضه می شود و قطعاً باید منتظر ادغام بهتر الکسا بود. این دستگاه 700 وات است، وزن آن حدود 22 پوند بود و فضای 0.7 فوت مربعی را در آشپزخانه شما اشغال  خواهد کرد و نباید نگران جای گرفتن آن باشید، چرا که به راحتی روی هر کابینتی قرار خواهد گرفت.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید