بیش از ۵۰ کودک قربانی خدایان باستانی شدند

0
478

کالاسودا_بیش از ۵۰ کودک قربانی عقاید خرافی و باستانی یک قوم عجیب شده اند. این ماجرا که البته سال های سال پیش رخ داده است می تواند زنگ خطری برای وضعیت کودکان امروزی باشد.

گروهی از پژوهشگران اخیرا جساد ۵۶ کودک قربانی شده برای خدایان باستان در میان قوم چیمو در پرو را کشف کرده اند که  متعلق به سال‌های ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ بعد از میلاد است.

اما قربانی کردن تعداد زیادی کودک ، آن هم قربانی کردن کودکانی که نه دفاعی دارند نه پناهگاهی چه توجیه عقلانی دارد؟ به عقیده باستان شناسان مردمان تمدن چیمو برای رضای خدایان باستان دست به چنین کاری می زدند.

متاسفانه قربانی کردن کودکان ریشه در ماجرایی قدیمی داشته است. اعتقاد بر این است که کودکان به‌عنوان بخشی از مراسم خاص برای نابودی سیلاب‌های ویرانگر قربانی شده‌اند. گفته می‌شود آن سال‌ها سیلاب عظیمی رخ داده و در نتیجه  مردم تصمیم به قربانی کردن کودکان گرفتند تا از شر و شیطان فرار کنند. غاقل از این که با قربانی کردن کودکان به آغوش شیطان رفته اند.

اما ماجرای این قربانی بی رحمانه چگونه مشخص شد؟ یک رشته اکتشاف‌های اخیر دانشمندان در این منطقه، راز بخش بزرگی از داستان قربانی کردن انسان در پیشگاه خدایان باستان را روشن کرد. بخشی از البسه قربانی ها که  تا امروز باقی‌مانده است  نشان می‌دهد قبل از قربانی کردن، مراسم خاصی برگزار شده است.

به گفته کارشناسان در این صحنه‌های تراژیک اجساد کودکان ۶ تا ۸ سال و ۱۱ تا ۱۴ سال کشف شدند که در سال‌های ۱۲۰۰ و ۱۴۰۰ بعد از میلاد جلوی خدایان باستان قربانی شدند.

اگر از خواندن این خبر و قربانی شدن کودکان متاثر شدید، بد نیست بدانید این روزها نیز تعداد زیادی از کودکان قربانی طلاق والدین، اعتیاد آن ها، تجاوز و … می شوند. بنابراین شاید بهتر است ما نیز برای آن که سوژه نسل های بعدی نشویم با کودکان مهربان تر باشیم.

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید